fikir ayracı

pazarlamaca blogunda görüp beğendiğim bir fikir, fikir ayracı...
Basit ve yararlı bir buluş, ilkokul,ortaokul ve lisede çok kitap okurdum genele nispeten, üniversitede gaza geldiğim bir kaç hafta hariç az okur oldum, belki bu ayraç okumaya karar verip bıraktığım kitapları tamamlamam için de bir vesile olur...
En güzel tarafı da teknolojik olmaması gerçketen teknoloji bir süre sonra mecburi ama kaçılası bir şeye dönüyor, en azından internet üzerinden bir şeyler okumak zorunda olmak çok kötü... inşallah başarılı olur deyip ekstra yorumu mu ekledikten sonra yazıyı aynen aktarıyorum:

Ayraç: Cümle içinde geçen bir sözü, metin dışı tutmak için o sözün başına ve sonuna getirilen yay veya köşeli biçimde işaret, parantez.

TDK.gov.tr adresinde ayracın tanımı bu şekilde verilirken “kitap ayracı” hakkında bir bilgiye ulaşamadım. Okumaya alışamamış bir toplum olmamızın acaba bununla bir ilgisi var mı?

Kitap ayraçlarını nedense çok severim. Kitabı okurken size rehberlik ederler. En temel görevi, sizin en son hangi sayfada kaldığınızı “elinizle koymuş gibi” bulmalarıdır. Bir akşam okurken telefon çaldı, ayracı kaldığım sayfaya iliştirdim ve telefona baktım. Uzunca bir telefon konuşmasından sonra kitaba tekrar döndüğümde bir şeyi farkettim. Sayfanın başından okumaya başladım ama telefon çalmadan önce sayfanın son paragrafında kalmıştım.

Böylece ortaya Fikir Ayracı çıktı. Üzerinde çalışmalar yaptım. Basit gibi gözüken bu aparatı nasıl daha işlevsel hale getirebilirim diye düşündüm. Soru sordukça çözüm yollarını bulmaya çalıştım.

Kitap ayracının sadece 1 temel görevi vardı, hangi sayfada kaldığınızı size göstermek. Bu görevi de layıkıyla yerine getiriyordu. Fikir Ayracı bunun biraz daha ötesine geçti…

Peki hangi satırda ya da pragrafta kaldığımı nasıl bilebilirdim? Bu soru üzerine ben de ayraca aşağı-yukarı hareket edebilen bir gösterge yerleştirdim. Fikir Ayracı işte böyle bir fikir sonucu ortaya çıktı.
Kitabı okumaya başlarız ama her kitabı bir solukta bitiremeyiz. Kitabı bitirdiğimizde de ne kadar sürede bitirdiğimizi -eğer bir yere not almadıysak- bilemeyiz. Ben de ayracın üzerine yine aşağı yukarı hareket edebilen bir gösterge daha yerleştirdim. Yukarıdan aşağı 1′den 31′e kadar sıralanmış sayılar üzerinde hareket edebilen bu göstergeyi değişik şekilde kullanabilirsiniz. Kitabı okumaya başladığınızda göstergeyi 1 kademe aşağı indirerek o kitabı kaç kerede bitirdiğiniz görebilir, ya da kitaba başladığınız tarihi işaretleyerek - Örneğin 4 Nisan’da okumaya başladınız, göstergeyi 4 sayısının üzerine getirirsiniz- kitabı kaç günde bitirdiğinizi görebilirsiniz.

Kullanmaya başladığımda ilginç istatistiksel verilere sahip oldum.

Ürünü tasarladıktan sonra patent başvurusunda bulundum. Fikri haklar konusunda hizmet veren bir ofiste yaklaşık 4 yıldır çalışıyorum. Dört yılın getirdiği tecrübe ile fikrin korunmasına oldukça önem veriyorum.

Fikir Ayracını tasarlamak ve hemen prototipini yapmak kolay olmadı. Onu da daha sonraki yazıda anlatacağım.

Bu da bloga eklediğim yorum:
evet güzel bir fikir ben de tebrik ederim:)
fakat ilk satırları okuyunca bu fikir ayracının kitapta nerde kaldığımızı ne kadar süre harcadığımızı gösterdiği gibi bir çağrışım olmadı. Bu ayracın okuduğumuz bir kitapta önemli bulduğumuz hoşumuza giden satırları kısımları tek tek not etmeden, daha sonra dönüp ben bu kitapta ne okumuştum neresini sevmiş neresini sevmemiştim dememizi kolaylaştıracak bir kolay indeks oluşturma aracı olduğunu düşündüm. fakat değilmiş:) ama böyle dizayn edilen bir ayraç da olsa fena olmaz sanki, siz ne dersiniz?

Yorumlar

Popüler Yayınlar