Kandil Simidi Alır mısınız?

Bugün Mevlüt Kandili -Mevlid ya da Mevlüd de olabilir- , kutlu olsun, hayırlara vesile olsun inşallah.

Bugün akşam üstü Tansaş'a gittim, Omomatiğimi alıp kasaya gittim. Önümde bir kişi vardı ve aldıkları arasında Mariachi de vardı, diğerleri pek dikkatimi çekmedi. Kandil olması sebebiyle Tansaş kasalara kandil simidi kutuları koymuş ve kasadaki kız her müşteriye otomatik soruyor "Kandil Simidi de alır mısınız?" diye. Mariachi alan müşteriye de sordu ve yok teşekkürler cevabını aldı.

Bira içenler kandilleri umursamaz demesem de umursayanların kadil gecelerinde bira vb içmeyeceğini düşünüyorum. Her ne kadar bir çok şey yapsak da bazı zamanlarda -Ramazan, cumalarda, kandillerde vs- Müslüman olduğunu hatırlayan bir milletiz. Hassas olmayansa zaten hassas değil. Dolayısıyla Kandil günü bira alan bir kişiye kandil simidi önermek bana pek mantıklı gelmedi. Tansaş'ın mağaza müdürü olsaydım alkollü içecek alanlara sormayın derdim. Mantıksız bir efor sarf etmemek için hatta belki müşteriyi rahatsız etmemek için.

Acaba bugün Tansaş'tan alkollü içecek alanların kaç tanesi kandil simidi de almıştır?

Hayırlı kandiller.

Yorumlar

Oysa ki kandil simidi bir ibadet gereci değildir. Sıradan bir gıda maddesidir. Örneğin, şarabın yanında bir miktar tulum peyniriyle gayet güzel tüketilebilir.

Hatta bir örnek:

Kasada şarabımla sırada bekliyor olsam. Benim önümdeki müşteri alkollü içecek almadığı için ona kandil simidi önerisi yapılsa, üstüne de bana yapılmasa, ben o mağaza müdürünü "ayrımcılık/dini ayrımcılık" yapmakla suçlar ve üstlerine şikayet ederim.

Ya, bir de başka boyuttan düşünmek lazım böyle :)
h k dedi ki…
Kız arkadaşım da benzer bir yorum yaptı, demek ki önermek gerekiyormuş:)

Popüler Yayınlar