CRM, Dilenci vs

Cuma günü otogarda otobüsün kalkmasını beklerken 5-6 yaşında dilenci bir çocuk geldi yanıma. Para istiyordu ve yakınında benden başka kimse olmamasına rağmen otomatik pilot misali başladı sıralamaya:
"Abiler ablalar bi ekmek parası"
Çevreme baktım abi benim ama abla falan yok ortada. Sadece abi deseydi o ekmek parasını verir miydim bilmiyorum.

Buraya kadar başıma gelen olay, bundan sonrası benim kurgum:

Onun yerine bir öğüt verdim çocuğa: "Git çocuğum sen bi CRM kitabı al. Müşterinin kim olduğuna bakmadan hepsine aynı mesajı otomatik olarak yollarsan elbette bazılarını ikna edebilirsin ama sadece kafanı kaldırmayıp doğrusunun o olduğunu sandığın otomatik mesajı verirsen bir sürü potansiyel müşteriyi de farkına bile varmadan kaçırırsın." dedim.
"Tamam abi" dedi. Birkaç metre ilerdeki 70 yaşındaki teyzeye aynı sözleri söyledi: "Abiler ablalar bi ekmek parası"

Yorumlar

Deniz Ural dedi ki…
Ha ha, harikasın yahu!

"Müşterinin kim olduğuna bakmadan hepsine aynı mesajı otomatik olarak yollarsan (...)"

Bence artık doğrudan senin isminle başlayan ama geri kalanının fix olduğu belli olan maillerin bile bir samimiyeti kalmadı, kaldı ki eski tip otomatik mailler dikkat çeksin. Keşke söyleseydin çocuğa :)

Popüler Yayınlar