Spam Networking

Aşağıda cember.net te 9 adet bağlantımdan biri Mustafa Duran'ın profil sayfasının görünümü var. Cember.net'ten Ne zaman ekledim niye ekledim bilmiyorum, kendisi aynı zamanda arkamarka.com sitesindeki 6 bağlantımdan birisi. çember.nette 8028 bağlantı, sayfasına ziyaret sayısı 23211, arkamarka.com'da 301 bağlantı sayfasına ziyaret sayısı 650. Her bağlantı profil sayfasına ortalama 2,86 ziyaretçi çekmiş. Hiç çaktırmadan, üstelik gönüllü. Muhtemelen cember.net'te Mustafa Bey beni eklediğinde hiç gocunmadan eklemiş profiline bakmışımdır, hatırlamıyorum ama arkamarka'da ekledikten sonra ilgili internet sitesine girip bir kaç sayfa gezdim ve daha sonra reklam fikirleri blogumla ilgili görüşlerini sordum ve blogla ilgili görüşlerini belirtti daha sonra tekrar mesajlaşmadık.Bu arada arkamarka'da benim bildiğim 3 site editörünün bile bağlantı sayısı 86,76 ve 65.



Bu resim de cember.net te bağlantılarınızın 4 bağlantısı şeklinde daha fazla network'e imkan sağlayan bir uygulama. Ama ilginçtir ki tamamı Mustafa Duran'ın bağlantısı:) Bu şekilde Mustafa Bey markasının görünürlüğünü artırıp akılda kalmayı da başarıyor.



Özellikle esas iş olarak bir intenet sitesi ile ilgili çalışan bir kişi için gerçekten etkili ve site trafiğini artırıcı bir çalışma fakat bu çalışmanın kaç kişi farkında ve tam etkisi ne düzeyde onu merak ediyorum. Değişik bir deneme olduğu kesin...

--------

Güncelleme--11 Temmuz 2007: Yazıda ilk başta Mustafa beye reklam fikirleri ile ilgili görüşünü sorduğumu belirtmediğim için hiç tanımıyormuşum gibi bir izlenim doğmuştu. Bunu o zaman (şu anda tam hatırlayamasam da)spam networking vurgusunu daha iyi yapabilmek için yazmıştım. Fakat bu vurgunun yanlış olduğunu Mustafa Bey'in uyarısından sonra anladım. Umarım gecikmeli de olsa bu şekilde düzenleme bir özür yerine geçer....

Yorumlar

Popüler Yayınlar