Wisdom of Crowds, Paramarka vs


Son 10 yazının çoğuna bakıldığında zaten belli oluyor bu aralar paramarkaya sardığım:) Güzel site vesselam:)
FF'te gelen feedlerden birçok blogcunun paramarkayı keşfettiği ve takdir ettiği de anlaşılıyor bu arada.Bir de takdir edilmesi gereken firmalar var sanırım. Hem kullanıcıya güvenmeleri açısından hem de brieflerini paylaşmaları açısından.
Paramarka'da brieflerini yayınlayan firmaların eninde sonunda "wisdom of crowds" kavramından nasiplerini alacaklarını düşünüyorum. Kalabalıkların bilgeliği demek olan bu kavrama göre çok sayıda çeşitli niteliklerdeki kişilerin ortaya koyduğu fikirler az sayıda yüksek nitelikli kişinin ortaya koyduğu fikirden daha iyi sonuçlar verecektir. Bunun bir de şöyle bir boyutu vardır ki nitelikli kişilerin ortaya koydukları fikirler 10 üzerinden çoğunlukla 7-8 puan alsa da. Kalabalıkların bilgeliğine başvurulduğunda 0 puanlık fikirler çıkacak olsa da iyi bir süzgeçle 10 üzerinden 10 puanlık fikir yakalama ihtimali oldukça yüksektir.
Şimdiye kadar 4 marka için yarışma açıldı paramarka'da. YKM, YKM Turizm, Çilek ve Cumartesi. Bakalım bu firmalardan en çok hangisi kalabalığın bilgeliğinden faydalanacak. İlk firmalar olmaları belki biraz risk olabilir firmalar açısından ama daha önce de dediğim gibi ilerde mutlaka çok daha iyi sonuçlar çıkacaktır.

YKM: kazanamadım:)
Çilek: kazanamadım :)
YKM Turizm: Bekliyoruz ama umutlu değilim, sebebi yazının devamında sürpriz:) Ama yine de kim Brezilya'ya gitmek istemez ki:)
Cumartesi: En çok buna fikir gönderdim galiba, bugün son gündü bekliyorum, kullanıcı puanlarıyla kazanamadım ama marka yöneticilerine güveniyorum:)

Hazır yazmaya başlamışken markalarla ilgili de bir iki şey yazayım. Öncelikle şarap içmez bir kişi olarak Cumartesi'yi Şirazettin ve Öküzgözlüm'den dolayı tebrik etmek gerek. Hem eğlenceli bir dil var hem de -benim reklamlarda ve reyonlarda gördüğüm kadarıyla- şarabın sadece köpek öldüren gibi şarap olsun da ne olursa olsun bir içki olmadığını Öküzgözü, Şiraz gibi çeşitlerinin olduğunu ve bunların farklarının olduğunu en çok vurgulayan marka Cumartesi . Bu da markanın kendisini konumlandırırken tüketiciyi eğitmeyi de amaçları arasına aldığını gösteriyor bence. Tabi "şarap içerler" farklı düşünüyor olabilir ama yine de olsun. Eğer benim bilmediğim sizin bildiğiniz bir şeyler varsa paylaşırsanız sevinirm, öğrenmiş olurum:)

YKM Kampüskartı etkin bir şekilde kullanabilirse ve üniversitelilerin aklına yerleştirebilirse başarılı olabilir ama acaba Fish gibi bir şeyler yapılsaydı daha başarılı olabilir miydi? Bu soru şimdi aklıma geldi. Üzerinde düşünmek lazım. Ama zaten YKMciler düşünmüştür:)

Ve yazının sonunda sürpriz bir varsayım. Şöyle ki YKM Turizm için domain önerisi gönderdiniz ve kazanıp kazanmayacağınızı, Brezilya'ya gidip gidemeyeceğinizi merak ediyorsunuz. Bu durumda girin godaddy.com a önerdiğiniz domaini tekrar aratın eğer domain artık boşta değilse nolur nolmaz deyip 10 dolara kıyıp almışlardır ve değerlendirilecek domainler arasındadır. Dolayısıyla kazanma şansınız devam ediyordur. Ben kontrol ettim benim önerilerden hiçbirini almamışlar:( :) Bu sadece bir tahmin tabi ama neden olmasın değil mi?

Bugünkü paramarka yayınımız, uykuya dalarken domain düşünme aktivitesiyle devam ediyor sayın okurlar. Siz canınız sıkıldıkça benim paramarka profilime bakıp "Vay be süper fikir" diyebilirsiniz:) Puan verme konusunda özgürsünüz, zira her ne kadar marka birincisi ve oylama birincisi olarak iki ödül verilse de demokrasi o kadar iyi olmayabilir böyle bir durumda. Bence ödülün çoğu markanın ya da profesyonel reklamcıların değerlendirmesi sonucuna göre verilmelidir. Yaratıcılık böylece daha fazla vurgulanmış olur. Ve tabiki paramarkadaki işlerin gerçeğe dönüşebilme ihtimali de...

İşte böyle...

İyi eğlenceler:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar