Eğlendirmek vs Satmak: Molfix


Bugün ablam Defne çok seviyor diye molfix reklamını açtı. Defne emeklerken bile bu reklamın sesini duyduğunda tüm hızıyla TV'ye yöneliyormuş. Sonra Defne"Vuu-vuu" diyerek bilgisayarı işaret ettiği için de 7-8 kere tekrar tekrar izledik reklamı.

Ben:Peki molfix kullanıyor musunuz
Ablam:Yoo
Ben: Niye
Ablam: Prima daha iyi
Erdal Abi: Aslında hiç denemedik bile

Molfix'in bu reklamı daha önceki reklamlarının başarısı üzerine yapılmıştır heralde diye düşünüyorum ve muhtemelen geri dönüşü de olmuştur. Ama yine de bu diyalogdan sonra bazen markaların eğlendireyim, şaşırtayım, merak uyandırayım vs derken satmayı unutabildiklerini düşündüm. Bu reklam da da sözlere dikkat eden bebek sahiplerine molfix al dense de sözleri umursamayıp önemli olan bebeğimin eğlenmesi bizim de gülmemiz diyen ablamlar gibi ebeveynler için etkisiz bir reklam olmuş.
Demek ki neymiş "Satın Al" mesajını nasıl verdiğin önemliymiş,Bu mesaj arada kaynamamalıymış, eğlence vs ile bunun dengesini iyi tutturmalıymışız:)

Bu arada videoyu ilk başta başka bir video sitesinden buldum ama bloğa eklemek için üyelik isteyince dailymotiona geçtim. Zoraki üye yaparak kazanabileceğini düşünen -özellikle de sektörlerinde tek olmadıkları ortadayken- bu salakları -firma ismi vermediğim için kendimi salak demekte özgür hissediyorum:)- kınıyorum:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar