web 2.0, turizm vs...


Guy Kawasaki bir gün İstanbul'a gelmiş, künefe yemiş ve bunu twitter'da paylaşmış. Twitter'da Guy'ı takip eden 22189 kişinin yanı sıra FF'te bunu görenler olmuş üstelik görenler arasında sadece Guy'ın feedine abone olanlar değil o abone olanların feed'ine abone olanlar da varmış. Bitmemiş bir de tweet linkindeki blog yazısını okuyanlar da künefeden, İstanbul'dan, Türkiye'den haberdar olmuş. Haberdarlarsa da tekrar düşünme fırsatını bulmuşlar. Belki de bu yazıyı Reader ile arkadaşlarıyla paylaşmışlar veya bloglarındaki widget sayesinde Guy'ın son yazısına tıklayan blog ziyaretçilerini haberdar etmişler. O bloğa diğer yazılar için gelenlerin de künefeyle ilgili yazıyı görmesi muhtemelmiş ve onlar da bu kervana katılacaklarmış -belki bugün belki beş ay sonra. Guy'ın bu yazısının stumbleupon'da ya da digg'de ya da bir başka web 2.0 sitesinde yerini bulmaması için de bir sebep yokmuş.
Türkiye'ye gelen her yabancı Guy Kawasaki değilmiş ama yine de onlara unutamayacakları bir deneyim yaşatmak binlerce dolara yapılacak reklamın yerini alabilirmiş. Ama unutmayacakları deneyimin kötü olması halinde de tam tersi bir etki olabilirmiş, bunu da akılda tutmak lazımmış...

Bu da böyle bir web2.0 hikayesiymiş:)

Yorumlar

admin dedi ki…
valla internet acaip şey, farkında olmadan onlarca/yüzlerce insan bir şeyden haberdar olabiliyor.

bloglar zaten bunun canlı örneği.

Popüler Yayınlar