Ülker//Kampanya


Bir kaç aydır Ülker çikolata ürünleri için seri bir şekilde kampanyalar düzenliyor,
  • En fazla mesajı at//ipod kazan
  • mesaj at kontör kazan
  • çekilişle otomobil kazan
  • motosiklet kazan
"ben böyle şey görmedim"e bende internet üzerinden katıldım ama kazanamadım:) coco-star kampanya ve ödül olmadan da güzel zaten:)

Çikolata kategori yönetiminin bu kampanyalardan önceki toplantısını merak ettim

-Evet arkadaşlar cocostar, albeni, golden, alpella kısaca bütün çikolatalarımızın satışını arttırmamız lazım
-Kampanya yapalım
- Ne verelim
-Araba, motosiklet, ipod, wii, laptop kesin ilgi çeker
-kontör de var
-evet o da var
-neyse, bütün marka müdürleri bu toplantı çerçevesinde kampanya önerilerinizi bekliyorum
bir gün sonra
-Coco Star: Ben Araba, laptop ipod, kontör verecem
-Golden: Ben de
-Alpella: Ben de

-Hmm, hepsi aynı olmuş yahu, bu ürünleri hep aynı insanlara mı pazarlıyoruz, neyse markalar farklı olsun bir de ödülleri biraz farklı olsun

-Tamam
-Tamam
-Tamam

Bu konuda beni aydınlatacak birileri varsa yorumlarınız bekliyorum, her markaya tıpkısının aynısı kampanya hem de üst üste yapılır mı? Ben bilemedim....

Not: Alpella sitesinde bir blog bölümü açmış, üyeler diledikleri gibi blog yazabiliyorlar, kampanyayla siteyi ve bu blog altyapısını etkin bir şekilde kullanılmasını hedeflemiş olabilirler. Blog için burdan, Türkiye'nin Şirket Blogları'ndaki yazım için burdan buyrun.

Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Hüseyin,
Bunu düşünenler genellikle marka müdürleri olmaz, çalıştıkları ajans olur. Süreç şöyle işler;

1- Marka müdürleri çeşitli nedenlerden dolayı (dönemsel satış kaybı, kategorinin genişlemesi, yılsonu bütçe hedefleri vs.) asistanlarına klasikleşmiş bir hediye kampanyası briefi yazdırır ve bu ajansa yollanır.

2- Ajanslar her sene belli periyodlarda gelen aynı brief'i okumazlar bile, önemli olan kalem kampanya bütçesidir çünkü. Atıyorum, 200000 YTL ayrılacak yazıyor. Bunun adaletli biçimde bölüştürülmesi gene kampanya mekaniğini oluşturan ajans yetkilisine (stratejik planlama) düşer. Buna göre de hediyeler ajans tarafından belirlenir. Büyük ödül 50000 YTL'lik bir araba, 25000 YTL'lik iPod, 25000 YTL'lik Wii ve Laptop, 15000 YTL'lik Motosiklet ve 10000 YTL'lik kontör gibi.
Bu kadar basit anlatmama rağmen oldukça karışık mekaniğe sahip kampanyalardır. Aldanmayın.

3- Kampanya'nın mekanikleri bütçe aşılmadan oluşturulduktan sonra onay için müşteriye dönülür, onay gelirse tedarikçiler bulunur ya da bu tip kampanyaları yürüten başka aracı kurumlara (bizzat dağıtım ve hediye tedarik işiyle ilgili kurumlara)devredilir.

4- Düşündüğün şey doğru. Ancak aynı hediyeleri verecek olsalardı satış artışını takip etmeleri olanaksız olurdu, zira herkes aynı hediyelerin peşinde değildir =)
Böyle bir yöntemi doğru görmüşler, etkinliği tartışılır.

5- Malesef bu tip kampanyaların çoğu anlamsız olur.
h k dedi ki…
Hmmm,
evet aydınlandım,teşekkürler Eren:)
Bu durumda ajanslara bir şey diyemeyeceğim ama onay aşamasında ödüller farklı da olsa birbirinin aynısı kampanya düzenlemeye onay vermek hala garip geliyor:)Satış artar mı? Artar belki/muhtemelen, ama biraz daha farklılaştırsalardı keşke kampanyaları:)
Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Bu tip kampanyaların özüne baktığında zaten yenilikçi hiç bir şey göremezsin ki =) Dediğim gibi, birisi bir brief yazmış, başka biri de bir kampanya mekaniği çizmiş, bunlar üzerinden senelerdir aynı metotlarla ilerleyen bir gidişat var. Satış artırmada etkili olduğu bir gerçek.
h k dedi ki…
hmm, olrayt:)
esrArengiz dedi ki…
Eren güzel özetlemiş. Özellikle bütçeyi tutturmak, pazar payını korumak ve rakip aktivitelere cevap vermek adına FMCG de sıklıkla birçok şirket bu gibi aktivitelere başvuruyorlar.
MonteCito dedi ki…
ben de bir müşteri olarak (hem de hedeftekilerden) değerlendireyim bari :))

bizim için bu kampanyanın tek etkisi şu oldu.. yediğimiz albeni, coco star vs. paketlerini atmayıp biriktirdik arkadaşlarla ve bir gün oturup topluca gönderdik şifreleri..

sonuçta kazanamadık ama yurtta verilen yemek kuponlarıyla bol bol albeni yemiş olduk :))

Popüler Yayınlar