İçerik Tabanlı Gazete Reklamı-Milliyet

Linkz'in içerik tabanlı reklamlarındaki bazı hatalı/akla zarar uygulamaları görmüşsünüzdür. Web sitelerinde reklamveren tarafından belirlenen kelimelerim üzerine gelince ilgili reklamın görüntülenmesi ve dilerseniz ilgili siteye gitmeniz şeklinde açıklayabiliriz içerik tabanlı reklamı galiba. ama yazılımlar kelimeyi anlasa da haberi bir bütün olarak alakalı/alakasız diye kategorize edemediği için kesik başlı kadın haberinde kadın kelimesine gelince arzum reklamını görüp hem reklama hem markaya sinir olabiliyorsunuz. ya da sarhoş anne bebeğini kızarttı haberindeki fırın kelimesi arçelik reklamının gösterilmesini sağlayabiliyor.
Bugün milliyet'in 5. sayfasında bir haber vardı, 10 ve 11 yaşında iki çocuğun kalp krizi geçirmesiyle ilgili. ve sağ üst köşede bir uyarı: Erken TEŞHİS önemlidir.
Altta ise ziraat bankası reklamı: TEŞHİS-TEDAVİ
İki yerde TEŞHİS kelimesini görünce başta algılayamayıp alakalı bir şey mi dedim ama sonra gerçeği fark edince Aklıma hemen bu linkz saçmalıkları geldi, zira bu gazete robotlar tarafından çıkarılmıyor, reklamları da otomatik belirlenmiyor, etten kemikten insanlar yazının yerine mizanpaja resme vs vs karar veriyor.
O halde milliyetin biraz daha dikkatli olması gerekmez miydi? yoksa ben mi fazla pimpirikliyim?

Yorumlar

Burcu Tüzün dedi ki…
Hayııııır, sen fazla pimpirikli değilsin!

Bu konuda bugün Marketingma bloga da yağtığım yorumun aynısını buraya da yapıyorum. (tembellik işte konu aynı kes yapıştır yapıyorum :) )

yorum:

Bu duruma sakalım yok ki sözüm dinlensin demek istiyorum.

Ajanstan ayrılmadan önce otomotiv sektöründeki büyük bir müşterim için büyük alımlar yaptığım sırada Linkz' ten bahsetmişlerdi. Ben de müşterimi otomotive ait kötü tüm haber içeriklerinden korumaları gerektiğini, örneğin trafik kazası sonucu meydana gelmiş bir ölüm haberinde kesinlikle yer almak istemeyeceğimizi belirtmiştim. Bu konuda çalıştıklarını söylemişlerdi aylar öncesinde.

Ancak ne yazık ki böyleyiz. Önce bir canımız yansın da sonra aksiyona geçeriz. Ki hala da bu konuda titiz olmak gerektiğini düşünüyorum.

Bu nedenle de hala herhangi bir müşterimin medya planına dahil etmem gözümle filtrenin ne şekilde çalıştığını görmeden :)

Yoksa ben mi fazla pimpirikliyim :)

Popüler Yayınlar