Ankamall'den Notlar


Bugün Ankamall'de arkadaşımın ablasına doğum günü hediyesi almak için bilimum mağazalara girdik, bazı abuk notlar:

LCW: ".... temel (basic) ürünlerde kampanya yoktur" gibi bir yazı vardı ilginç. Bir benzeri burada.
Mudo: Dekoratif unsur olarak teşhir alanına bir kaç tane konulan ve satılan ürünleri güzelce bir hatunun giydiği katalog/dergiye çalınmasın diye konulan zımbırtı... Herkes müşterinin evine zihnine vs nasıl girerim nasıl reklam yaparım derken müşteriyi bir de katalog hırsızı durumuna düşürmek ne kadar akıllıca bilemedim. Çok kaliteli baskı israf olur diyorlardır belki de (Aslında posta kutularımızdaki istenmeyen broşürlerden biraz daha kaliteliydi sadece, ya da abaza erkeklerin kataloğu çalmasından korkuyorlardır belki:)bana garip geldi...
Yine Mudo: Efendim soyunma kabinlerini perdeyle kapatmayı dekoratif olarak iyi bir şey olarak düşünüyorsanız bu perdelerin doğru düzgün kapatılabildiğinden de emin olmalısınız. Perdesi kapanmayan bir soyunma kabini mi kalmış bu devirde yahu!
I kalp Bonus: ile aynı rozet şeklinde Pull&Bear'de I kalp bilmem ne yazan etiketler, Bershka'da I kalp bilmem ne yazan afiş, bloğu takip edenler bu i kalp olaylarına sinir olduğumu zaten bilirler...
OXXO: Doğal olarak bana hitap etmese de bu adamların mağaza dekorasyonlarını ve zaman zaman mağazalarına ekledikleri diğer dekoratif unsurları çok başarılı buluyorum, yine buldum:) Bir çok Türk firması için bir rol model olabilir OXXO! Alkış!!
Starbucks: Günün kahvesi-orta-sade, buzlu cafe latte lütfen!! Çevremdeki bir çok kişide Starbucks'ın pahalı olduğu gibi bir imaj var, Bir çok dandik yere göre pahalı değil, fiyat olarak da, hizmet olarak da, tat olarak da, ortam olarak da verdiğiniz paraya değiyor. Tavsiye ederim:) Bir alkış da Starbucks'a!!

Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Jack Jones'da perde olayı var, ama güzel bir şekilde kapanıyor, çünkü sürgülü değil, geçmeli bir sistem var, bir köşesi sabit, öteki köşeyi hafif zorlayarak takıyorsun ve perde tamamen kapanıyor. Üstelik suni deri olduğu için oldukça ağır, rüzgarla falan uçuşmuyor =)

OXXO gerçekten çok güzel konseptlere sahip olabiliyor, en son eski arçelik çamaşır makinelerini boyayarak bişeyler yapmışlardı, çok hoş duruyordu.

Starbucks için ise diyecek hiç bir lafım yok. Laubali hizmet görevlileri olan, temizliğinden kuşku ettiğim ve ürün standardı olmayan yerlerde bir şeyler yiyip içmektense bütün paramı Starbucks'ta bırakmayı tercih ederim -ki sunulan keyfe göre çok çok ucuz bir meblağ.
La Madame Chapeau dedi ki…
Tek lafım Starbucks için :)

Paul'u bilirsiniz. Café...

Eğitimli garsonları, şık servisleri... Pahalı der insanlar. Ama çoğu üründe neredeyse Starbucks, Paul'e yaklaşıyor.

Haydi diyelim ki denk işletmeler değil, karşılaştırma açısından.

O zaman aynı fiyatlara 'kasa önü sipariş kuyruğu' beklemeden, garson hizmeti ve porselen/seramik fincanla hizmet aldığımız Gloria Jeans ile karşılaştırmış olalım.

Starbucks'a çok karşı değilim. Hatta bana göre en iyi Colombia kahvesi orada :D

Ama "pahalı değil" yorumuna katılmıyorum.

Bir de Ankara'yı bilemiyorum, ama İstanbul'da pek çok Starbucks çalışanı enerjik/samimi görünme adına, çizgiyi aşıp, 'sulu' olabiliyor.

Rahat ettiğim bir tek Starbucks vardır; o da Profilo AVM'deki Starbucks... Kısmen de Cemil Topuzlu'daki :D

Ama "alayım kahvemi, oturayım bir yere, kitap okuyayım, internete gireyim, kimse de bana elleşmesin" diyorsanız -ki arada derim ben- en iyi yerdir Starbucks'lar... Özellikle hafta içi ölü saatlerde.

Oy gereksiz yazdım da yazdım :D

Halbu ki çok da karşıt değilim; neden bu kadar uzattım ki? Hep "pahalı değil" yüzünden oldu :)))))

Popüler Yayınlar