Algıların Gücü Adına!!

Starbucks'ta sipariş verdiğinizde mug'da ya da kupada demezseniz siparişinizi kağıt bardakta teslim alırsınız ve bu Starbucks'ın tanımlayıcı unsurlarından bir tanesidir. Çoğu kişi kupada da servis yapıldığını bilmez bile (en azından benim çevremde öyle, ben de baya sonradan öğrendim).


Gelelim yazımın sebebine; kağıt bardakların kişiye özel kullan-at oluşu hijyen açısından benim için ayrı bir güven oluşturur ve nedense kupada almayı düşünecek olursam daha önce başkasının içtiği bir kupa olacağı için yıkanmış olsa da temiz olmayacağı hissine kapıldığımı ve kağıt bardakta almaya karar verdiğimi farkettim. Halbuki starbucks ve okul kantinleri hariç nerdeyse heryerde kağıt bardak yerine starbucksın kupalarından temizlik olarak daha önde olacağı su götürür kupa/fincan/bardaklarda içiyorum siparişimi. Bundan da bir tedirginlik duymuyorum. Bu konuda herkes benim gibi midir bilmiyorum ama birçok konuda tüketici olarak ekonomi derslerindeki rasyonel tüketici olmadığımız ve algılarımızın bizi rasyonellikten uzaklaştırdığı bence bir gerçek, bu yazının anafikri de bu:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar