Retro Kolonya: PeReJa

2005'te Capital'de ayyınlanan "Yeni Ambalaj Satışı Katlar mı?" başlıklı yazıda ambalajın ürünler için öneminden bahsedilmiş.Faydalarının yanı sıra ne gibi etkiler yaratacağı da belirtilmiş. Bunlar da ambalaj değişikliğine giden firma örnekleriyle açıklanmış. Yazı şöyle başlıyor:
Rakamlar tabloyu daha açık ortaya koyuyor… Dimes, yeni ambalajıyla satışlarını yüzde 100 artırdı. Banvit, jumbo sosiste, ambalaj değişimi ile yüzde 44, Danone ise yoğurtta yüzde 30 satış artışı yakaladı. Üstelik sadece bu kadar da değil. Türkiye’den ve dünyadan çok sayıda şirket, “değer yaratan ambalaj” yaklaşımıyla, imaj yenileme, satış artırma peşinde koşuyor. İşin sırrını da kolay açılan kapaklar, ergonomik şişeler, cepte taşınabilen paketler ile görsellik oluşturuyor.
Yukardaki bilgiler sır olmamasına rağmen halen eskide kalıp ambalajı verilmek istenen bütün mesajları verebileceğin bir yazı tahtası olarak gören ve tek işlevinin ürünü korumak olduğunu düşünen firmalar var. Yazının anafikri de bu zaten:)

Dün Migros'ta kolonya standında bir marka dikkatimi çekti: Son iki bayramdır TV reklamları yayınanan PeReJa. Ambalaj adeta 70'lerden fırlamış gibi, işin aslına bakarsanız ambalaj tasarımı benim reklam fikirlerinde yaptığım photoshoplarla ancak yarışabilir bir kalitede. Ben tasarımcı olmadığım için fotoşopumun kötü olmasından gocunmuyorum, daha iyi olsa iyi olur belki ama bu hali de bana bir zarar vermiyor. Ama PeReJa benim gibi amatör olarak uğraşmıyor kolonya işiyle ve ticari hedefleri var.

PeReJa şurdaki habere göre bir zamanlar her yerde aranıyormuş, anlaşılan artık tekrar marka olmalıyız, yeter kendi çapımızda satış faaliyetlerimiz diyerek belli bir bütçe ayırmışlar. Bu bütçeyle Migros'ta (ve muhtemelen diğer süpermarketlerde de) raf alanı almış, bir reklam ajansıyla anlaşarak reklam yaptırmış, sadece bayramlarda da olsa ulusal kanallarda reklam süresi satın almış ve muhtemelen benim bilmediğim birkaç iş daha yapmış. Muhtemelen de sırf migros'ta yer aldıkları için bile satışları artmıştır.
Ammaaaa ambalajın bu halindse olması potansiyel kaç satışı engellemiştir acaba. Belki PeReJa stratejik bir kararla böyle retro bir kolonya kutusu üretmiştir ama onu da sanmıyorum. Bir göz ardı etme, önemsememe ya da farkına varmama görüyorum burada. Bu da reklam vs için harcanan paraların boşa gitmesine ya da en azından veriminin büyük ölçüde azalmasına sebep olmuştur. PeReJa bugüne kadar marka olarak gelmiş ama anlaşılan akılları hala herkesin kendilerini bildiği yıllarda kalmış:)

Bu fotoğraf da tüm kolonya standı, diğer kolonyalarla PeReJa'nın ambalajı arasındaki fark bu fotoğraftan bile rahatça anlaşılıyor. Diğer ambalajlar sade ve ferah iken Pereja kutusunda her boşluk değerlendirilmiş.
Bir dahaki Migros ziyaretinizde dikkat edip gözlemlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Acaba ben mi yanlış düşünüyorum, PeReJa ambalajı aslında etkili bir ambalaj mı?

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Geç oldu ama,ben eski ambalajı, cam şişeyi arayıp duruyorum.Migros'a bakmamıştım.Hemen alacağım.
başka estetik ve sağlıklı ambalaj göremedim . Gören varsa söylesin.
Adsız dedi ki…
Arkadaşım bende gordum o kuttluluların yanında sade poşetli olanda pereja marka demekki dikkatli bakmamışsın herturlusunu yapmış :) ama pereja kolonya ben kendimi bildim bileli bu işte ve en kalitelisi babm bu kolonyayı almak için şirinevlere gittiğini bilirim

Popüler Yayınlar