Yaratıcı Dilencilik!

Allah sevdiğine kavuştursun, Allah ayırmasın, Allah çocuğunun mürüvvetini göstersin, Evde hastam var, Açım vs en klişe dilenci cümleleridir. Bunlara para verip vermemekte tereddüt ederim, çoğu zamanda vermem. Ama bazıları var ki gerçekten uyguladıkları taktiklerle aldıkları parayı hakediyor:) Çeşitli zamanlarda başıma gelen olaylar aklıma geldi yazayım dedim. Bunlar alkışlanmayı hakediyor:)

* AŞTİ'nin orda karnında derin bir ameliyat izi olan, havalar soğuduğu için kazağını giyip elinde fotoğrafla halini anlatmaya çalışan dilenci,
* Ankaray çıkışı önce "Abi saatin var mı" deyip durduran, dikkat çekmeyi başardıktan sonra parayı kapan dilenci (ben parayı verdikten on saniye sonra arkamdan gelen kişiye saati sormuştu)
* Kızılay'da mendil satarken daha dün mendil aldım senden deyince, usta bir satışçı edasıyla "o zaman ıslak mendil al abi" diyen mendilci kız
* Elinde kardeşinin sağlık raporu olduğunu iddia ettiği bir kağıt tutan dilenciye kardeşinin adı ne deyince "orda yazıyo okusana" deyip azarlamıştı beni:) Bunu alkışlamıyor üstüne üstlük kınıyorum:)


Yorumlar

Popüler Yayınlar