PRC'de Yaptık!!

Çin mallarının ünü herkesçe malum, bir çok kişide "Çin malıysa kalitesizdir" algısı var ve bu bir çok kişinin satınalma kararını önemli derecede etkiliyor, "Made in China" damgasını görür görmez eline aldığı ürünü bırakıyor müşteri. Son yıllarda Çin 'in ardarda yüzde on seviyelerinde büyüme gerçekleştirmeye başlamasıyla kalitesiz çin malı algısının yavaş yavaş yok olacağını düşünmüştüm. Çin "Made in China" nın arkasında durup kaliteli üretiyoruz demeye başlayacak gibi geliyordu.

Ama şu yazıyla öğrendim ki "Made in China" etiket yüzünden malını satamayanlar "Made in PRC" yazmaya başlamışlar kim bilir PRC People's Republic of China o da Çin Halk Cumhuryeti demektir mantığıyla. yazıyı okuduktan sonra PRC yazısı ilk defa dikkatimi çekti bir kutuda. Daha önce gördüysem de algılayamamışım yani. Ama bu uygulama bence PRC'nin anlamını bilenlere açıkça "Benim malım kalitesizdir" demek. Bundan sonra made in china yazan ürün alsam da made in prc yazan hiç bir ürünü alacağımı sanmıyorum. Ve eğer bu PRC'nin anlamı da yaygın olarak anlaşıldığında arkasındaki niyetten ötürü kaliteli üretim de yapsalar Çin de üretim yaptıranların buna inandırmak için daha çok çaba harcamaları gerekir diye düşünüyorum...

Yorumlar

Yağmur dedi ki…
tam da bugün markaların korunması ile ilgili bir yazı okumuşken(çin üretimi SONY/SQNY türünden bir şey) üzerine bu çok iyi,ilginç geldi.Ne dikkat etmişliğim vardı ne de haberim vardı PRC den.bilgilendirme için teşekkürler:)
Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Bu epeydir tedavülde olan bir uygulama aslında, ben çok rastladım ve milliyetçilikle ilişkilendirmiştim, ancak bu ürünlerin, yazıda anlattığın gibi "gerçekten" kalitesiz ürünler olduğunu düşünmemiştim. Haklısın.
Unknown dedi ki…
haklısın ama geçici bir çözüm olarak işe yarayacak bence
anlamının yaygınlığı arttığında daha başka yollar da bulurlar çinli onlar:)
ama nereye kdr onu bilemiyorum
eskiden japon malı kalitesizdi şimdi kalite algısını yerleştirdiler bi şekilde
ilerde japonları örnek model olarak kullanmaları da kuvvetle muhtemel
Adsız dedi ki…
BİZDE YABANCI KELİME HAYRANLIĞI VAR ANLAMINI VE KALİTESİNİ BİLMEDEN HEMEN KABÜLLENİYORUZ BİZ TOPLUM OLARAK BU İLLETTEN KURTULMADIĞIMIZ SÜRECE BİZİ BAŞKA HARF VE KELİMELER KULLANARAK ALDATIRLAR SİZE TŞK EDERİM GÖKTAŞLAR ZÜCCACİYE/KONYA

Popüler Yayınlar