Seçim 2007

"Yatcaz kalkcaz,yatcaz kalkcaz seçim olacak" O kadar az kaldı, herkes seçimlerle ilgili bir şeyler karalamışken ben de dikkatimi çeken bazı uygulamaları belirteyim. Bu seçimde kanaatimce reklam mecralarını en iyi kullanan parti AK Parti olmuştur. Her ne kadar en iyiliği tartışılabilirse de geleneksel mecralar dışında reklam alanları kullanarak fark yarattığı kesin. Buraya Yüksel Caddesi'nde yaptıkları bina kaplamayı akşam saatlerinde yanıp sönen ampül ve evet yazısıyla şenlendirdikleri uygulamayı koymak isterdim ama onu bulamadım. Bunun yerine boğazdan geçen herkese Tayyip Erdoğan'ın el salladığı bu çalışma var elimizde. Gerçekten dikkat çekmemesi imkansız bir reklam.

CHP'nin karşılaştığım reklam çalışmalarını ise genelde beğenmedim. Cem Uzan'ın gazına gelip Mazot ucuzlayacak ÖSS kalkacak'tan başka fazla bir şeyini göremedim. AK Parti'den kurtulmamız gerektiği istikrarlı bir şekilde söylendi fakat en azından ben "Peki Sonra?" sorusunun cevabını tam alamadım. Merak ediyorum Kanal Türk olmasaydı CHP bu seçimde ne yapardı diye.
Fakat yanda lisemin mezunlar derneği sitesinde görüntülenen google reklamları her ne kadar mezun olanların çoğu öss ye girmeyecek olsa da başarılı bence, adsense geliştikçe direkt hedefe yönelik reklamların başarısı da artacaktır.
Bu arada Selim Tuncer'in bu yazısında yorumladığı çalışma da gerçekten çok başarılı.



Gelelim Demokrat Parti'ye. Açıkçası ANAP'la birleşmeyi ellerine yüzlerine bulaştırdıktan sonra çok fazla ilgilenmedim. Genel Merkezde tepede hala DYP yazması ve Binanın camlarında da DYP nin bulunması, sadece girişe DP tabelasının konmasına da anlam veremedim. tamam Kırat var iki amblemde de fakat yine de ufak bir ayrıntı da olsa bunları düzeltmesi gerekirdi. Yeni tabela yaptırmasa da ortadaki Y harflerini söktürmeliydi bence:)

Yandaki resimde ise üstteki cember.net'ten alttaki ise haberler.com'dan. Okuduğunuz yazıda ilgili kelimenin üstüne gelince verilen bir reklam linki. Haberler.com sitesindeki mantıklı, millet kelimesinin üstüne gelince reklam çıkıyor fakat cember.net te fiyat kelimesinin üstüne gelince DP reklamı çıkıyor. Anlamadım fiyat ve DP nasıl ilişkilendirilmiş. Bu sistemin algoritmasını biraz değiştirmek lazım bence:)




Ve Genç Parti, Cem Uzan'ı kişi olarak sevmesem de zekasını takdir ediyorum. Geçen seçimlerde barajı geçeceğeini tahmin etmiştim ama olmadı. Bu koşullarda girilmeseydi seçime barajı geçme ihtimali de yükselirdi. Vatandaşa "Yalan da olsa söyle, hoşuma gidiyor" dedirtmek için çok başarılı bir strateji izliyor. Ve gelelim yandaki resme, İzmir'de 1 YTL'ye mazot dağıtmış ve tankerleri "Mazot 1 YTL olacak" yazısıyla giydirmiş. Bunu geniş çapta uygulasaydı daha da güzel olurdu bence. Benim bu seçimlerdeki favori uygulamam bu ama ne kadar etkili olur bilemiyorum.

Şimdi geriye doğru saymaya başlıyorum sıfır olunca seçimimizi yapmış olacağız. 4-3-2-.....





Yorumlar

Adsız dedi ki…
Durmak yok yola devam.
Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Selam Hüseyin,

Ben de seçimden önce aklıma gelen seçim için gerilla pazarlama uygulamaları hakkında bir şeyler karalayacaktım, neden basit te olsa hiç gerilla yapılmadığı konusunda yakınacakken görüyorum ki AKP ucundan kıyısından o işe de girmiş. Gerçekten en etkili iletişimi, gerek internetten gerek outdoor mecralardan onlar yaptılar.
Benim aklımda da çeşitli partiler için gerilla uygulamaları var, photoshop bilen bir arkadaşımla bir araya gelirsek ve beni kırmadan uğraşırsa uygulayıp kimseleri rencide etmeden blogumda yayınlamayı düşünüyorum.
Ziyaretin için ayrıca teşekkürler, tekrar beklerim =)
h k dedi ki…
Eren hoşgeldin:)
fotoşop bilsem yardımcı olmak isterdim ama fotoşop yeteneğim reklamfikirleri adresindekilerle sınırlı, beğenirsen ordakileri bir iki çalışma için uğraşabilirim:)Bir de gerilla olarak belki Haydar Baş'ın taahhütlerini notere onaylatmasını da sayabiliriz:)Adam notere 200 milyon tasdik parası verip baya reklam yaptı:)

Popüler Yayınlar