Pazarlama Blogları Karnavalı Başladııııııııııı!!!!
Ve 19 Kasım geldi, Pazarlama Blogları Karnavalı başladı !!(havai fişekler:). İlk karnaval yapıldığı sıralarda bloğu olmayan ve blog nedir bilmeyen birisi olarak ikinci karnavalın açılışını yapmak gerçekten heyecan verici (alkışlar:). İnşallah iyi bir şekilde ağırlarım sizleri (sessizlik). Bakalım pazarlama bloglarında neler neler olmuş geçtiğimiz günlerde (gözler ekranda). Fon Müziği
KARNAVAL BAŞLASIN (Alkış:):
- Pazarlama Blogları arasında özel bir yeri olan Selim Tuncer Bey bloğunun 2. doğum gününü kutladı geçen hafta, Selim Bey nice bloglu yıllara, ve Onur Yüksel'in yorumunda belirttiği gibi 10. yılı da heyecanla bekliyoruz:) Doğum günü kutlamamızı yaptıktan sonra Selim Tuncer'inKalıp sabuncular, pazarlarda sabun köpüğü gibi sönmeden bunu da bir düşünsünler! diyerek yaptığı detaylı ve uzun analizle karnavaldaki gezintimize artık başlayalım.
- Selim Bey'in analizinden sonra Fikir Atölyesi'nde Paul Potts'un gerçekten şaşırtıcı hikayesini anlatan Tunç Kılınç'a kulak verelim "Durulmayın. Tüm gönül meseleleri gibi, onu bulduğunuz zaman anlayacaksınız. Ve her büyük ilişki gibi, seneler geçtikçe daha da güzelleşecek. Yani bulana kadar devam edin. Yılmayın." diyor Tunç Bey. Herkes Paul Potts gibi olur mu bilmem ama pes edenlerin olmayacağı kesin!
- Son zamanlarda her yerde Facebook konuşuluyor ve bir süre daha gündemimizden düşmeyecek gibi,Murat Tanören de bencewom'da Facebook'un iş amaçlı kullanımını gündeme getirmiş. Karşı çıkanlar olmuş gerçi ama ben de neden olmasın diyorum, siz ne dersiniz?
- Şimdi de Özgür Emre'ye uğrayıp hem haftaya sendeyiz diye hatırlatalım, hem de Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler - MPR'ı anlattığı yazısını okuyalım bakalım neymiş bu MPR, kaça ayrılırmış, ne işe yararmış öğrenelim.
- Düğünsüz karnaval olmaz! Pazarlama Cadısı Burcu Tüzün'ün "Hani 2 meşhur berber vardır ya. Biri diğerine "bre berber gel beraber bir berber dükkanı açalım." der. Sonunda açarlar mı bilinmez ama markalar son zamanlarda berberlerden esinlenerek iş birliğinde hızlanmaya başladılar. Bir marka bir diğer markaya "gel beraber bir şeyler yapalım" diyor. Markalar evleniyor!" diye başladığı Markalar da Aşık olup Evlenebilirler mi? yazısına bir bakalım, kimler evleniyormuş, gelin damat tanıdık mıymış? Bu arada Burcu'ya boynundaki rahatsızlık için geçmiş olsun dileyelim. Burcu dikkat et, karnaval coşkusuyla boynunu unutma:)
- Ve bu yıl ki karnavalı başlatan Cengiz Çatalkaya'nın pazarlama bloğuna uğrayalım, önce karnaval için organizasyon komitesine teşekkür edelim sonra da Gelişen Teknoloji ve Yeni iş fırsatları yazısına bir bakalım, gerçekten insanlar ne ilginç fikirlerle iş kuruyorlar görüp bir kez daha şaşıralım.
- Şimdi de uzun süredir bloğunda görünmeyen ve marketallica'yı geçenlerde tekrar aktif hale getirerek readerları harektelendiren Özgür Alaz'a bir bakalım. Özgür bu kez de AnlamKatmak için kolları sıvamış, Pazarlama ile Dünyayı iyileştirecek bir grup oluşturara anlamlı bir işe girişmiş. AnlamKat-acak projeleri merakla bekliyoruz!!
- Adnan Hoca'nın Wordpress davası ve Türkiye'nin sansüre ne kadar karşı olduğunu (!) gösteren olay sonunda bloğunu Blogger'a taşıyan Zeynep Özata da içerik arttı mertlik bozuldu diyerek etkileşimli pazarlamayı anlatmış.
- "Ben en iyi, hayal kurarım" diye süper bir sloganı olan Emine Can ise yeni başlattığı Traumbildesign'da Turkcell'in reklamını hızlı bir şekilde:) analiz etmiş. Traumbildesign'ın gelişip büyümesini karnavalla birlikte izleyeceğiz anlaşılan:)
- Karnaval'ın tek çok yazarlı bloğu Briefistan'da ise Cansu, Marka Olmak ya da Olmamak diyerek Eda Suner'den pazarlamacıların öğrenmesi gereken önemli bir noktaya dikkat çekmiş, yorumlarda da tartışma devam etmiş. Devam etmesini dilediğim bir tartışma bu acaba daha farklı ne görüşler gelebilir diye merak ediyorum doğrusu.
- Dare to be Different? diyen Eren ise Dünya'ya açılan Şemsiye yazısında Celal Birsen'in Boyner'deki mağaza içi uygulamasını değerlendirmiş. Celal Birsen bir çok farklı blogda yazılmayı bekleyen bir cevher bence, hatta ben de yazayım bir ara)
- Alemşah Öztürk'e uğradığımızda ise her zamanki gibi çeşitli güzel çalışmaları bizden önce farkederek Antifit'te tavsiye ettiğini görüyoruz.
- Onur Yüksel Not Defteri'nin gizli köşelerindeki yazıları gün ışığına çıkarmaya devam ediyor:) Şimdilik ikinci yazı not defterinden ama daha fazla kısa ve anlamlı mesaj bekliyoruz:)
- İbrahim Ulga Mondus.net Türkiye'nin facebook'u mu diye sorarken aynı zamanda aynen kopya edilen çalışmaları değerlendirmiş. O sorulara cevap bulduğumuz gün kurtulduğumuz gündür işte:)
- Karnaval vesilesiyle farkettiğim manhem ise yeni yüzüyle aramıza döndüğünün haberini vermiş, bu durumda bize yeni yazıları beklemek düşüyor:)
- Gökçen Karan'ın Vlogunda ise Digitürk reklamı uyarlaması için 1.5 dakikanızı ayırmanızı tavsiye ediyorum.
- Son zamanlarda pazarlama ile ilgili yazısı olmayan Özgü Güder'in Nano Marketing üzerine yazıları ise konuya ilgi duyanlar için güzel bir seri oluşturabilir.
- Azerbaycan'ın ilk pazarlama bloggerı Rüstem Memmedov "Kasıbın xoşuna gəldi, bilirəm, Varlının halını da varlilar bilər" :) başlıklı yazısında Porschenin Cayenni istehsalı və bunun markayla əlaqələri haqqında yazmış:) Rüstem yanlış anlamazsın umarım, Azeri lehçesi ister istemez ilginç geliyor, bu arada istehsal özellik mi demek?
- Karnaval gezisini Murat Kaya'da bitiriyoruz, Murat otobüs kullanmaktan kişisel bloğunu biraz ihmal etmişe benziyor, yeni yazılar bekliyoruz:)
Umarım iyi ağırlayabilmişimdir, hatam varsa affola!
Perde Kapanır:)
Perde Kapanır:)
Yorumlar
Istehsal=uretim!
Yanlish anlama soz konusu degil:)
Ellerine saglik