Fıstıkçı Şahap

İlkokulda ilk öğrettikleri şeylerden biriydi herhalde sert sessizlerden sonra yine sert sessizler gelir diye, ve bunu çok güzel bir şekilde formüle etmişti öğretmenler: Fıstıkçı Şahap.
Dün bir reklam panosunda Ultra Prima paketi gördüm "Pampers'dan Ultra Prima" yazıyordu. acaba pempırs değil de pempırz diye mi okunuyor dedim ama değil. PG gibi büyük ve büyüklüğüyle övünen bir şirketin Pampers'tan yerine Pampers'dan yazmasını yadırgadım doğrusu. Marka isimlerini değiştirmelerini beklemiyorum tabii ki ama bu şekilde bir şey de detay olarak düşünülse bile atlanmamalı bence...

Yorumlar

Iraz dedi ki…
valla bir filolog olarak bu tür hatalara ben de çok sinir oluyorum hüseyin. çok haklısın bu konuda :)
Adsız dedi ki…
fekat sert sessizlerden soora sert sessiz gelecek diye bi kural ben animsamadim. fistikci sahap sert sessiz harflerin bulundugu kelime grubuydu diye hatirliyorum. yanlis mi?
h k dedi ki…
"bir kelime sert sessizle bitiyosa ona geen yapım eki de sertleşir denir" demem gerekiyordu pardon:)
Adsız dedi ki…
afferin şimdi oldu:)

Popüler Yayınlar