Blogda Olumsuz Yorumlar

Blog yazıyorsak hem olumsuz hem olumlu yorumlar olacağını bilerek yazmalıyız, sadece olumlu yorumları yayınlayarak pohpohlanarak egomuzu tatmin etmek için yazmak blogculuğun ruhuna uygun değildir. Blogculuğun ruhunu bırakalım olumsuz yorum hakaret içermedikçe hiçbir ruha uygun değildir.

Peki bunu niye yazdım. Bir kaç gün önce dünyanın ilk t-shirt üzerinde blog reklamı olduğunu iddia eden şu yazıya, o uygulamanın zaten alexa üzerinde reklamı yapılan bir şey olduğunu ve başlığı abartarak yazdığını belirttiğim bir yorum yazdım ama blog sahibi yayınlamadı. Bir iki gün sonra bu kez anonim olarak süper uygulama olmuş yazdım. Bu olumlu yorumun yayınlandığını bugün baktığım bloglardan birinde linki görüp tıklayınca farketttim . Benim olumsuz yorumumu yayınlamak yerine blog sahibi başlığı Türkiye'nin diye değiştirmeyi tercih etmiş..

Belirttiğim bloğa özel bir eleştiri değil bu ama yine de olumsuz eleştiriyi kaldıramayanlar blog yazmasınlar,ya da bloglarını yoruma kapatsınlar, ya da halka açık değil davetli blog yapsınlar...

Yorumlar

İdris Cin dedi ki…
Merhaba Hüseyin,

Kesinlikle haklısın, sadece olumlu yorumlar yayınlanacaksa yorum işlevinin kısacası blog yazmanın hiçbir anlamıda kalmıyor bence.

Blog, etkileşim için vardır ve blog yazarı bunu sağlayan unsurları kısıtladığında blog blog olmaktan çıkar ve "site" kalıbına geri döner.

Paylaşım için teşekkürler...

Sevgi ve saygılarımla.
Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Evet biraz enteresan olmuş. Bizim insanımızda şöyle bir durum vardır, eleştiriyi kötü bir şey olarak algılarlar hep. "Beni eleştirme" deriz ya... Sanki kötü bir şeymiş gibi...
osman dedi ki…
Az ve Öz, http://azveoz.blogspot.com, Türkiye'nin ilk reklam amaçlı T-shirt'ünü yaptı diye çekememizlik apmak da neyin nesi?
h k dedi ki…
sevgili az ve öz,
bu çekememezlik değildir, aksine blog reklamı olna t-shirt giyen birini görürsem Türk blogculuğu adına sevinirim.
Bu yazı olumsuz eleştirilerin yayınlanması ya da yayınlanmaması ile ilgilidir. link verdiğim yazının başlığının "dünyanın" yerine "Türkiye'nin" olarak değiştirldiği permalinkte de tusul ve hafif org'daki gönderilerde de görülmektedir.
gönderdiğim fakat onaylanmayan yorumu sen zaten biliyorsun yazıyla aynı mealde bir yorumdu. onaylamamak yerine cevabını yazarak eğer varsa benim yanlışımı düzeltmeni tercih ederdim...
sevgiler...
Unknown dedi ki…
eleştiri kaldıramamak ve yanlışını kabul edememek adına iyi bir yorum dizisi olmuş:)
La Madame Chapeau dedi ki…
Bilmem ki :)

Blogum sanki benim en kişisel alanım...

Yani tamam her dediğime "eyvallah" demek zorunda değil okuyucular; ama orası beniiiim :)))

Gerçi şimdiye kadar olumsuz yönde yorum bırakan okuyucum olmadı. Fakat ne yalan söyleyeyim kalbimi kırıcı bir yorum alsam, herhalde yayınlamazdım.

Gerçi demişsiniz "hakaret içerenler hariç" diye...

Ama ne bileyim... :D Herkes de eleştiriyi iyi yapamaz kiiiii :)))

Gerçi şu anda benim yazdığım da buradaki blog yazarının fikrinin aksine bir yorum olmuş oluyor ve mesela bu yorumum yayınlanmazsa ben de bozulurdum herhalde :)))

Pek çelişik olmakla beraber sözlerim, sanıyorum ki hissiyatımı belirttim... :D

Sevgiler...

Popüler Yayınlar