Gençlik Pazarlaması-Fenerbahçe vs..

Ben fanatik değilse de sıkı bir Fenerbahçeliyim. Bu yazıyı okuyanların bşr kısmı benim gibi Fenerbahçe Cumhuriyeti vatandaşıyken:) bir kısmı Galatasaray'ı tutuyor bir kısmı Beşiktaş'ı ve kısmen de diğer takımlar. Hatırladığım kadaruyla 5-6 yaşımdan beri Fenerbahçeliyim. O zamanlarFenerium olmadığından ve alım gücüm olmadığı için 19 yaşıma kadar herhangi bir Fenerbahçe logolo ürün almadım ama şimdi evimde iki formam,anahtarlığım,terliğim,atkım, dartım var. Ölene kadar da bu Fenerbahçe ürünleri daha çok artacak gibi duruyor:)

Aslında Fenerbahçe,GS ya da BJK olarak baktığımızda hepsi spor kulübü, oyuncuları değişse de yaptıkları şey temelde aynı ve her ne kadar en büyük Fenerbahçe olsa da:) sürekli bir rekabet içindeler ve zaman zaman şampiyonlar değişiyor. ama bir kere Fenerbahçeli olduktan sonra bir başka takıma geçmeyi düşünmüyorum, tıpkı birçoğunuz takımınızı değiştirmeyeceği gibi.
Bu yazının pazarlamayla ilgisine gelince, piyasada da her sektörde bir çok firma var ve hepsi temel olarak aynı faydayı sunsa da farklılaşabilen,sadık müşteri sayısını artırabilenler büyüdükçe güçlerine güç katıyorlar ve pazardaki yerlerini sağlamlaştırıyorlar. Fakat benim gözlemlediğim kadarıyla çoğu firma yaptığı pazarlama yatırımı anında nakte dönüşmediği takdirde o yatırımı yapmamayı tercih ediyor. Gençlik pazarlaması dediğimiz şey Türkiye'de yeni yeni oturuyor ama bu kavramı sahiplenen firmalar da genellikle büyükbaş oyuncular.

Sektörlerin Fenerbahçe gibi 6 yaşımdan itibaren beni sarmasını istemiyorum ve beklemiyorum tabii ki ama yine de bugünün gençlerinin ilerdeki potansiyel tüketicileri olduklarının daha çok farkında olmaları gerekiyor. Üniversite Bankacılığı sistemleriyle bankacılık sektörü bu durumu en iy anlamış, belki de rekabetten dolayı mecburen anlamış sektör gibi geliyor ama bunun diğer sektörlere ve büyük küçük bütün firmalara da yayılması gerekiyor.
Bu yazıyı niye yazdım derseniz şimdi Beşiktaş-Porto maçı oynanıyor ve tribünlerdeki taraftarların "Kartal Gol Gol Gol" deyişini duyunca böylesine sadık ve tutkulu müşteriye sahip olmak istemeyecek firma yoktur diye düşünüdüm ve paylaşayım dedim:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar