Üniversite Tanıtımı - Berkeley ve Biz Türkler

Şurdaki habere göre Berkeley Üniversitesi artık dersleri Youtube'e koymaya başlamış. Bunun da ilk defa kendileri tarafından yapıldığını söyleyerek övünüyorlarmış. Ben youtube'den çok spesifik özel ilgim olan bir şey olmazsa ders/seminer falan seyretmem, seyredecek kişi sayısı da ayrı bir merak konusudur ama denemekten zarar gelmez bu yüzden berkeleyi de tebrik etmek lazım.


Gelelim konunun Türkiye ayağına. ÖSS'den sonra sınava giren her öğrenciye uygun bir broşür mutlaka vardır. Gel burs verelim denilen öğrenciden tutun da sınavı kazanamadın mı sibirya'da sınavsız okul imkanı diyenlere kadar çeşitli seçeneklerden biri mutlaka uyar öss gazisine. Ama bütün broşürler bütün yazılanlar sosyal genç insanlar, çimler, akademik kadronun mükemmelliği, verilen bursların türleri anlatım olarak hep birbirine benzer. O yüzden bu direkt adrese gönderilen broşürler reklamlar vs çoğu çöp harcamadır kanımca.
Bildiğim kadarıyla internet sitelerinde de bir şey bulunmaz bizim üniversitelerin. Kocaman bir ÖSS'ye yeni girenler tıklasın linki bulunur ve o linkte de pek bir şey yazmaz ağustos'un 38inde üniversite tanıtım günümüz bıdı bıdı der o tek sayfalık linkte....


Bence üniversiteler de artık berkeley gibi internet yoluyla yenilikler denemelidir. Örneğin ODTÜ tanıtım sayfasında Bahar Şenliği'nin , İşletme Topluluğu'nun, Robot Topluluğu'nun, IEEE'nin, Türk Halk Bilimleri Topluluğu'nun, Su Altı Topluluğu'nun ve diğer 80 küsur topluluğun etkinliklerinin videoları konmalıdır tanıtım sayfasına. Bununla birlikte Berkeley gibi eğer dünyaca ünlü bir hoca ders veriyorsa onun dersinden kesitler ya da her bölüm için çeşitli derslerden kesitler konulmalıdır. Bu ÖSS adayına okul hakkında daha iyi bilgi verecek ve onu daha çok heyecanlandıracak daha çok ilgisini çekecektir. Okulun da tanınırlığı ve tercih edilme ihtimali de böylece artacaktır. Bunu iyi şekilde kullanan tüm üniversiteler için söylediklerim geçerlidir. Belki bir duyan olur da çalışmalar başlar, benden söylemesi:)

Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Ben kafamı kaldırabilirsem Yeditepe Üniversitesi için Göze'yle çok farklı ve güzel bir şeyler yapabiliriz.. ama kafamı kaldırabilirsem =)
Adsız dedi ki…
Ben öncelikle kendini yıllardır geliştirmeyen çoğu(tabiri caizse, dinozorlaşmış) hocalarımızdan ümidi kesmiş bulunmaktayım.
(Odtu'de mi okuyorsun bilmiyorum ama)ODTU'de MetuOnline adında çok güzel hazırlanmış bir online ders sistemi var, adamlar sadece eposta gonderir gibi çok kolay bir şekilde ödev, sınav sonucu veya duyuru gonderecekler, onu bile kullanmıyorlar(kullanamıyorlarmı bilmem).
h k dedi ki…
Feyzullah bey hoşgeldiniz,
ben hocalar konusunda çıkmadık candan ümit kesilmez idyorum,odtü mezunuyum, metu online'ı sadece duydum bu da sizin tespitinizin yani verimsiz kullanımın bir göstergesi galiba..
Eren,
briefistan ekibiyle birlikte süper işler yapabilirsiniz bence:)
bilog dedi ki…
briefistan ekibi hazır:)
esrArengiz dedi ki…
Bence biraz da haksızlık yapıyoruz hocalarımıza. X ti, Y di, Z di. belli yıllar arasında doğanlara taktılar bu isimleri. bu nesiller arasında geçiş keskin sayılabilir (kimine göre sayılmaz)fakat hocalarımız teknolojiye birçok yönden ayak uyduramadılar. istekli olanla var tabi.

her neyse ne. Hüseyin tavsiyelerini çok beğendim. uygulanması kolay, beğenisi yüksek tavsiyeler. ümid edelim 2008-2009 öğretim yılında görelim :)

güzel paylaşım için teşekkürler

Popüler Yayınlar