indirimtv, bloglar, e-ticaret vs....

26 ocakta indirimtv diye yeni bir e-ticaret firması açılmış. Bu da İndirim TV ile ilgili birisi alkış yazısı birisi soru işareti yazısı olan iki bölümden müteşekkil bir yazı:)

Bölüm 1:

Birkaç gündür blogkürede hızla dolaşan bir mevzu var. Mert Alemdar'ın indirimtv ile olan macerası, bunun birçok blogda hızla yayılması ve en son olarak indirimtv'nin sahibi Oğuz Bey'in Eray'ın bloğundaki yazıya bizzat yorum yaparak haklarında olan olumsuz havayı yok ettiğinden emin olmasam da önemli derecede azaltması.

Bu olay, blogların öneminin anlaşılması ve hızlı cevap vererek olumsuzlukların avantaja çevrilmesi anlamında oldukça önemli bence. Bu tür örneklerin artmasıyla bloglara bakış açısı da değişecektir. Bu konuda Eray'ın bloğuna da yorum olarak yazdım, ama burdan da söylemekten zarar gelmez.

Oğuz Bey bu hızlı davranışı için "Git kime şikayet edersen et" diyen firmalara karşı hem büyük avantaj sağladı hem de tebriği hak ediyor. Fakat burda blogcuların da yazılarında -hataya karşı bakış açıları değişmemiş olmasa bile- Oğuz Bey'in olaya dâhil olmasını belirtecek düzenlemeler yapmaları gerekiyor bence.

Bölüm 2:

Bunu da yine Eray'ın yazısına yorum olarak yazmıştım, ama cevap gelmeyince ve de dün Murat Kahraman'ın ilintili bir yazı yazması üzerine burdan da sormak istedim. Murat Kahraman yazısında e-ticaret yapan firmalarla ilgili bir araştırmaya yer vermiş ve sonuç olarak şöyle demiş:
Eposta ve şifre haricinde 20 sitenin hepsinde istenilen ortak bir bilgi yokken ad soyad ve şifre doğrulama alanlarından sonra en çok talep edilen bilgi telefon numarası. Ortalamaya bakarsak bir e-ticaret sitesine kayıt yaptırırken büyük çoğunluğu metin olarak 9 farklı form alanını doldurmak gerekiyor.

Özellikle ilk defa girilen bir sitede bu kadar çok bilgiyi paylaşmak, metni yazmak ve zaman harcamak çok sayıda müşterinin kayıt sayfasından çıkış yapmasına neden olacağı neredeyse kesin.
Bunun indirimtv ile olan ilgisine gelince indirim tv imece usulü satış diye ne olduğunu bilmediğim bir şekilde satış yapıyormuş ve sitede bunun ne olduğu hakkında bilgi almak için siteye üye olmak mecburiymiş. Eray'ın bloğundaki yorumum şöyle:

İmece usulü satış hakkında bilgi almak için neden illa siteye üye olmak yalan da olsa bir mail adresi vermek gerekiyor? artık imece usulü satışın ne olduğunu merak etmiyorum ve internetten alışveriş yapacak olursam indirimtv aklıma gelir mi bilmiyorum doğrusu. Bu yazıdaki linkten siteye girdim, baktım üyelik istiyor ne yaptığını öğrenemeden çıktım. Soru bu yazıyla ilgili değil ama merak ettim, satın alma kararı olan kişi zaten üye olur, ama benim gibi şu anda bir satın alma düşüncesi olmayanları kaçırmak niye?
Murat Bey, bu kadar çok bilgi istemek olmaz demiş, ama indirimtv'de durum daha vahim ne yaptıklarını söylemek için üyelik istiyorlar! Bunun için ultra süper benzersiz bir ürün olması gerekiyor, erke dönergeci gibi. e-ticaret siteleri artık bulunmaz hint-kumaşı değil!

Yorumlar

Adsız dedi ki…
merhaba arkadaşlar herkes indirim tv hakkında iyi yada kötü olarak yorum yapmışlar acaba bu yorumlar neden bu olanlar gerçekten doğrumu hiç bilmiyorum ama ben indirim tv den alış veriş yapmış bulunuyorum.
bundan 4 gün önce indirimtv alışveriş sitesinde canlı yayın olarak sunum yapılıyor ve izledim. benim de zaten klavye mouse ve webcam ihtiyacım var idi baktım hemen al seçeneklerine ürün gerçekten çoğu internet sitelerinden ucuz kontrol edebilirsiniz ama kendim dedimki ben bir imeceye katılıyım kazanamazsam bile indirim puanımla ihtiyacımı gene alırım dedim. imece fiyatı 34 ytl olan bir dvd imecesine katıldım ve kazanamadım.sağlık olsun zaten o gün bir kampanyaları vardı 30 imece alan ve o aldığı 30 imeceyi o gün içersinde kullanan müşterilere cobra webcam hediye ediyorlardı yani bakarmısınız. hem 30 ytl değerindeki webcamım oldu hem kazanamadım 30 ytl indirim puanım oldu webcam geldi şu an kullanıyorum ve memunum indirimtv tşk ediyorum. saolsunlar ve mert beyin başına gelen talihsiz olay için üzüldüm ama bloglarınızı okudum ve sorunun çözülmesine çok sevindim indirimtv alış veriş sitesini gerçekten kutluyorum iş hayatlarında başarıların devamını diliyorum umarım bu yapmış oldukları kampanyalardan zararlı çıkmazlar ama çok tşk ederim
Adsız dedi ki…
merhaba. siteden yapılan alışverişler hakkında olumsuz tek bir yazı mert alemdar ın kendi blogunda yazdığı ve birçok bloga kopyala/yapıştır yapılan yazısı. ben siteden bir toshiba laptop kazandım. 350 lira ödeyip kargo ile 4 gün sonunda teslim aldım. sitedeki bazı sorunlar hakkında firmaya e-mail gönderdim ve ertesi gün sorunların 1-2 hafta içerisinde mutlaka düzeltileceğini yazan bir e-mail aldım. birşey almak kazanmak isteyen zaten üye olur diye düşünüyorum siz bilirsiniz. ben kazandım daha da kazanmayı düşünüyorum. hatta birkaç pahalı ürünü dörtte bir fiyatına kazanıp piyasa fiyatına satarak birikim yapmayı bile düşünüyorum.
içinizden katılan olursa başarılar.
benim düşüncem daha emekledikleri ve yakın zamanda yürümeyi öğrenecekleri. herneyse. görüşmek üzere. katılırsanız sizlere başarılar
Adsız dedi ki…
Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!

Popüler Yayınlar