Retro Pazarlama-Ölümsüz Markalar-Pereja
şirketler, özellikle “başarılı” olanları, kendilerini ölümsüz sanıyor. sanıyorlar ki onlara hiç bir şey olmayacak, hiç kimse başarılarının önünde duramayacak, bundan 200 yıl sonra bile aynı markalı ürünleri kullanacağız.
yanılıyorlar…
onlar kendi haklarında söylenenlere dikkat etmeyebilirler ama birileri, onların başarılarının önünde durmak isteyen birileri mutlaka dikkat edecek. yaptığınız işin arkasında durun ve sizin için söylenenleri dinleyin. uygulamak zorunda değilsiniz ama dinleyin ve dinlediğinizi gösterin.
Eskiden işe yaramış veya yaramamış, yapmayı bırakamadığımız, alışkanlıklardan
veya öğretilmişliklerden kaynaklanan, geçmişe ait, fark yaratmayı engelleyen yaklaşımlar.
Bu iki yazı bir araya gelince bir kaç gün önce yazdığım Retro Kolonya-Pereja yazısı aklıma geldi. O yazıdaki linkte şöyle yazıyor:
Yıllar boyunca altıgen kalın şişesi ve altıgen logosuyla hafızalara kazınan Pe-Re-Ja, 1980'li yıllarda o dönem henüz şöhret yolunun başında olan Türk sinemasının ünlü isimlerinden Müjde Ar'lı reklam filmleriyle belleklere kazınmıştı. Ar'ın bir kotranın üzerinde görüldüğü reklam filmi sayesinde Pe-Re-Ja kolonyası, piyasada aranır hale gelmişti.
Bu bütçeyle Migros'ta (ve muhtemelen diğer süpermarketlerde de) raf alanı almış, bir reklam ajansıyla anlaşarak reklam yaptırmış, sadece bayramlarda da olsa ulusal kanallarda reklam süresi satın almış ve muhtemelen benim bilmediğim birkaç iş daha yapmış. Muhtemelen de sırf migros'ta yer aldıkları için bile satışları artmıştır.
Yorumlar