İstanbul Hatırası//Jimmy Wales

İki gündür İstanbul'dayım. Altivi'nin düzenlediği Sınırsız Dünyanın Liderleri Seminerleri'nin İlki olan Wikipedia'nın kurucusu Jimmy Wales semineri için geldim. Bu semineri düzenlediği için Altivi'ye teşekkür ediyorum. Devamı gelecekmiş, bakalım nasıl olacak.


Seminere gelirsek, Aslında seminerde Jimmy Wales'in daha farklı şeyler konuşmasını beklerdim, şöyleki konuşmasının büyük bir kısmı aslında wikipedia veya google'da bulunabilecek şeylerin ilk ağızdan söylnemesi şeklindeydi. Google/Wikipedia olmadan duyabileceğimiz bir konuşma daha yi olurdu. Konuştukları zaten bildiğim şeyler miydi? Aslına bakarsanız hayır, öğrendiğim kötü olmadı,ama yine de daha az tanımın daha çok kişisel görüşün olduğu bir sunumu tercih ederdim.

Sunumda Oxford Sözlüğünün bundan yaklaşık 150 yıl önce Wikipediaya benzer bir şekilde gazetelere ilan vererek halkın kelime göndermesini istemeleriyle hazırlandığını öğrendim, şaşırdım:) Wiki mantığının işe yararlığı demek ki daha önce test edilmiş, ve beli wikipedia kurulmasaydı bu oxfordla ilgili bu bilgi binlerce bilgi arasında kaybolup gidecekti...

Jimmy Wales,Internet'in özgürlüğünden bahsederken, tamamen olacak bir yasaklamadansa bu tür uygulamaların bazen mecburen kabul edilebilir olduğu, Google'ın bunu yaptığı ama Wikipedia'nın muhtemelen böyle bir şey yapmayacağını söyledi.Google'da Tiananmen Meydanı görseli arandığında normal algoritmaya göre tiananmen olaylarıyla ilgili görseller çıkarken, Çin'den yapılan aramalarda meydanda piknik yapan mutlu bir aile fotoğrafı çıktığını söyledi. Salon bir yandan güldü, bir yandan "cık cık cık, bu devirde sansür olur mu?" diye düşündü. Seminerden çıktığımızda bir de baktık Wordpress yasağı devam ederken, üstüne youtube bir kez daha kapatılmış!!!

Sonuç itibariyle açık kaynak bir dünya ne güzel dedi, Jimmy Wales, iyi dedi:)

Seminerin en güzel kısmı en azından 50-60 blogcunun blogcu kimliğiyle orada yer alması ve isimliklerde "Ad Soyad- Blogger" yazmasıydı. Bu anlamda blogcuları ilk tanıyan (:)) firma olarak altivi bir alkışı daha hak ediyor. Bloglar üzerinden tanıdığım Özgür, İdris, İhsan ve Onur'la yüzyüze tanışmak, Murat'ı bir kez daha görmek de ayrı bir keyifti. Orada tanıştığım akampus Genel Müdürü İbrahim Üğdül ile akampus.com'un bloglar hakkında yapabilecekleriyle ilgili konuşmam da hem kendi adıma güze bir sohbet oldu hem de bloglamanın iş dünyasında öneminin artması adına küçük de olsa güzel bir gösterge oldu. Seminer sonrası Eloy-Eray'la kahve içmek de ayrıca güzeldi :)

Bu arada, ben seminerdeyken Blograzzi'de günün bloğu seçilmişim, sevindim:) Daha önce de Türkiye'nin Şirket Blogları günün bloğu olmuştu, kaldı reklam fikirleri:)

Ankara'da görüşürüz:)

Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Hüseyin, ben de çok gelmek istedim ama o sabaha bir sunumum ve öğleden sonra da bir toplantım vardı. Umarım arkadaşlara selamımı söylemişsindir! =)
İdris Cin dedi ki…
Merhaba Hüseyin,

Seninle yüzyüze tanışmaktan gerçekten memnun oldum. 3 güzel blogundaki güzel yazılarının devamı dileğiyle...

Semineri organize eden altivi ye de teşekkür ediyorum, çünkü böyle bir bahane ile blog dünyamız tekrar bir araya geldi...

Sevgi ve Saygılarımla
Adsız dedi ki…
merhaba, güzel bir yazı olmuş, bu linki sitem ekledim umarım sakıncawsı yoktur.

Link burada

Popüler Yayınlar