Kahve Dünyası Sucks-Vive Lé Starbucks

Bugün arkadaşımla Kahve Dünyası'na gidelim dedik. Ben Bahçeli Kahve Dünyası'na arkadaşımdan önce gittim.
Dükkan/Mağaza/Cafe oturulabilir iki bölümden müteşekkil. Girişte yer alan bölümde 4 kişilik masalar ağırlıklı. Bu 4 kişilik masalara rahat koltuklar eşlik ediyor. Bu bölüm gayet sıcak (selsiyus derece olarak). Cafe bomboş olmasına rağmen 4 kişilik masaların üzerinde "Rezerve:)" yazan kağıtlar vardı. Bir de bu sıcak girişten sonra 2-3 kişilik masaların olduğu, kapatılmaya çalışılsa ve sobalar konulsa da soğuk olmaktan kurtulamayan ikinci bölüm var. 4 kişiden az gidiyorsanız bu bölümde oturmak ve üşümemek için paltonuzu çıkarmamak durumundasınız.
Garson çocuğa o rezerve yazılarının gerçek olup olmadığını sordum.
"Yok abi ama 4-5 kişilik gruplar geliyor onları oturtamıyoruz" dedi.
Ben orda oturursam ben çıkana kadar o masaların boş kalacağını iddia ettim.
"Abi bazen gruplar geliyor bazen dediğiniz gibi boş kalıyor ama müdürün kesin emri var" dedi.
Üşümek zorunda olup olmadığımı sordum
"Abi sobanın dibine otur, içerdeki iki kişilik masalrdan biri boşalırsa oraya geçersin" dedi. Ki bahçe kısmındakiler hep sobanın dibinde kümelenmişti üşümemek için.

Bu Kahve Dünyası'nda ilk defa başıma gelmiyor, daha önce de gelmişti ama o zaman bugüne göre her an dolabilecek gibi göründüğünden sesimi çıkarmamıştım. Hatta o zaman arkadaşım kızacak olmuştu ben boşver demiştim. Ama bugün düşündüm. Ben oraya gitmişim ve olmayan bir müşteri yüzünden üşümek zorunda kalıyorum. Niye? Çünkü benim 2 kişi ödeyeceğim hesap 10-20 YTL arası iken 4+ kişini ödeyeceği hesap aynı masadan 20+ YTL.
İlk bakışta cafe müdürünün uygulaması bir kısmınıza belki doğru gelebilir, "Bende olsam öyle yapardım" diyebilirsiniz. Ama bunun yerine iç mekan tasarımını yapan kişiye masaların dağılımını daha mantıklı , örneğin iki kişilik ama istenildeiğinde birleştirip 32 kişilik olabilecek şekilde, yaptırsaydı böye aptalca bir uygulama olmazdı. Kimbilir bunu yapan çok daha fazla mekan vardır belki, sebebi de muhtemelen "Nasıl olsa eninde sonunda bana gelmek zorundalar" diye düşünmeleri.
Peki ben ne yaptım: İsyan ettim:) Sessiz sedasız kalktım 150 metre ilerdeki Starbucks'a gittim. (Daha kısa mesafelerde başka cafelerde mevcuttu). Aradaki mesafeyi yürürken biraz üşüdüm ama olsun, sonrasında rahat rahat oturdum üşümeden.
Bundan sonra ne yapacağım? Tek başıma olsam da yanımda 5 kişi de olsa,en azından bir süre daha Kahve Dünyası'na gitmeyeceğim. Kahve Dünyası mağaza içi tasarımını düzgün yapmadığı için bugün 2 kişilik cirodan mahrum kaldığı gibi gelecekteki potansiyeli de engellemiş oldu. Siz de gitmeyin birkaç kişi daha kaybetsin. Damlaya damlaya göl olsun:)
Ne demiş atalar:
Vive Lé Starbucks:)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bir Kahve Dünyası yöneticisi olarak acaba hangi Kahve Dünyası'ndan bahsettiğini öğrenebilir miyim? Normalde bizim hiç bir mağazamızda rezerve diye olay yoktur. Ama bazı müdürler yapmamaları gerektiği halde, kendi kendilerine bazı kurallar koyabiliyorlar. Hangi mağaza olduğunu öğrenebilirsem, kendisini uyarıp, en azından başka kimseye böyle saçma sapan bir cevap verilmesini engellemiş olurum.
h k dedi ki…
İlginiz için teşekkür ederim,
Ankara Bahçelievler Kahve Dünyası'ndan bahsediyorum. Bu yorumu bıraktığınız için tekrar teşekkür ederim.
h k dedi ki…
Ayrıca bakınız bu yazı
h k dedi ki…
alkışımı ve teşekkürümü geri aldım aynı uygulama hala devam ediyor!! yorum bırakınca saçmalık değiştirilmiyormuş!
Adsız dedi ki…
Yani sabah sabah güldürdünüz beni . Arkadaşım beğenmiyorsan gitme. Ayrıca madem durumdan rahatsız oldun neden orda mekanın işletmecisine sormadın yada şikayetini bildirmedinde buralarda yazıp derdine derman arıyorsun. çok rahatsız olduysan gitmezsin kardeşim bukadardüz ve basit.
h k dedi ki…
sen de haklısın tabi blog nedir işletme nedir müşteri nedir falan boş işler...
anladın mı?
Adsız dedi ki…
bence sen daha haklısın hiç düşünüomusun bloglara bakacak zamanı varmı bu insanların yada madem gidip geliorum neden adamların yüzüne söylemiyorumda blog la uğraşıyorum işim gücümmü yok ya da amacım ne diye. bakim wallahi sen daha haklısın. ve gerçekten şimdi senin bu blogların onların gerçekten umrunda olmuştur. kolay gelsin:)))
h k dedi ki…
yazıyı iyi okuduysan zaten personele belirttiğimi yazmışım, müdüre gitmekle uğraşmak durumunda değil hiç bir müşteri. bu yazı da öncelikle kahve dünyası okuyp kendini düzeltsin diye değil sizin gibi google aramalarıyla ya da başka şekilde gelenler okusun ve bu olumsuz deneyimi görüp ona göre gitsinler diye yazıldı zaten...
Adsız dedi ki…
anlayabiliyorum kardeşim seni ama ben anlatamıyorum, ama ayrıca anlatmak için uğraşmayayım artık sen kötü bi deneyim yaşamışsın ama bende oranın bir müşterisi olarak haftada en az 3 defa orada bulunan biri olarak mekanda böyle durumlarla karşılaşmadım ve talihsizlik olarak nitelendiriyorum. bana göre başkalarının yaşadığı deneyimlerden ziyade insanın kendisinin o deneyimi yaşayıp görmesi daha etkili ve mantıklı. ben derimki hiç yorma kendini:)
Adsız dedi ki…
lezzet olarak starbucks benim tecihim.
Adsız dedi ki…
hüseyin arkadaşıma sonuna kadar katılıyorum bende istanbul kahve dünyasında aynı olmasada hizmet açısından benzer şeyler yaşadım ve gördüm (bayat pasta vermek gibi).. ve servis yapan arkadaşlarda son derece ukalalardı bence bu blogların önemi var ve insanlar bunu gerçekten önemsiyor.kahve dünyası gitmediğim yerler arasında starbucks her zaman tercihim en azından hizmet bakımından kat kat üstün... :)))
Adsız dedi ki…
Bence Huseyin gayet iyi yapiyor,Nitekim direk mudurune gitseydi olay cozulmeyebilirdi,Lakin bazi mudurler herzamna kendilerinin daha iyi bildiklerini iddia ederler,gerci isin bir diger komik tarafi kahve dunyasi yoneticilerinin kamera sisteminden yoksun bir isletmenin mudurleri olmasidir,arkadaslarin Starbucks'u tercih etmeleride gayet anlasilir,hizmet bakimindan ole kat mat ustunlugu yoktur,sadece sen istedigin seyi alirsin bidaha gelip dokunmazlar sana sonsuza kadar kapanana kadar kal otur kimsenin umrunda degil klise starbucks'un butun dunyada uygulamasi boyle gerci bir tek ulkemizde gidilen CIX mekanlar arasina girebilen bir yer olsa bile,
Ancak buradan okunmasi gereken gercek su ki,Kahve Dunyasi bir Turk hizmetidir,ve rakipleri olan Sbucks,yada GJ gibi yerlerle rekabeti koruyabilmesi yada kendi musteri portfoyonu yaratmasi icin,taklit etmesi ve icsellestirmesi gereken cok fazla politikaya sahip olmasi gerekmektedir,Bundaki ilk kural ise fiyatlarini yuksek tuttugu kadar musterilerinin hoslanmayacagi en kucuk bir seye izin vermeyerek saglanmalidir,
Arti bir Kahve Dunyasi yoneticisinin buradan alacagi bilgi ile hareket etmesi hatta buradan bilgi sahibi olmasi son derece uzucudur,
Adsız dedi ki…
BAHÇELİ EVLER KAHVE DÜNYASI FRENCHİNG OLUP ŞAHIŞ İŞLETMEKTEDİR.GERÇEK KAHVE DÜNYASI DEĞİLDİR.BOŞUNA DİĞER KAHVE DÜNYALARIYLA KARIŞTIRMAYIB TARTIŞMAYIN

Popüler Yayınlar