Bugün Öğretmen Oldum Ben!!
Turkcell'in yeni kardelen reklamını ilk seyrettiğimde ilk 15 saniye hiç bir etki uyandırmadı bende, belki kalpsizce gelebilir ama "eee hayalini yazıyorsun da ne oluyor?" tarzı düşünceler geçti kafamdan. Çünkü sosyal sorumluluk projesi de olsa bu en nihayetinde bir reklamdı ve reklamların güvenilirliği de sorgulanır vaziyette, sorgulamasan da herkes ben mükemmelim, ben süperim diyor ve artık birbirlerinden farksızlaşıyor reklamlar. Fakat reklamın ikinci 15 saniyesinde Kardelen Bursuyla okumuş Elif İmenç isimli bir kızın öğretmen olduğunu görünce "Vay Be" dedim, kardelenler projesi hakikaten güzel bir şeymiş.
Sadece Sosyal Sorumluluk Projelerinin değil bütün ürünlerin reklamları ve diğer pazarlama faaliyetleri için geçerli bir durum bu. Sadece gencim, güzelim demek yetmiyor, tüketici ürün faydasını net olarak görmeden karar vermek istemiyor çünkü herkes genç ve güzel olduğunu iddia ediyor. Somut fayda göstermenin etkisi yüzde yüz olmasa da çok önemli ve inandırıcılık için oldukça önemli.
Bununla ilgili benden bir örnek olarak Adwise'ı ilk kurduğumuzda ve apartman yöneticilerine apartmanları iç mekan reklam mecrası olarak kullanacağız dediğimizde başta çok zor ikna ediyorduk çünkü biz bu size faydalı olacak herkes kazanacak dediğimizde kafalrında sürekli bir boşluk oluyordu. Ama ilk reklam konulduktan ve katılan apartmanlara ödemeleri zamanında yapıldıktan sonra anlatma hızımızda ve onların kabul etme hızında gözle görülür bir artış vardı çünkü yaptığımız iş için görebilecekleri somut bir örnek vardı.
Kardelen Reklamı'nın da projeye ve Turkcell'e güzel bir geri dönüşü olacaktır, Alkışlar Turkcell'e Bağışlar Kardelenlere:)
Sadece Sosyal Sorumluluk Projelerinin değil bütün ürünlerin reklamları ve diğer pazarlama faaliyetleri için geçerli bir durum bu. Sadece gencim, güzelim demek yetmiyor, tüketici ürün faydasını net olarak görmeden karar vermek istemiyor çünkü herkes genç ve güzel olduğunu iddia ediyor. Somut fayda göstermenin etkisi yüzde yüz olmasa da çok önemli ve inandırıcılık için oldukça önemli.
Bununla ilgili benden bir örnek olarak Adwise'ı ilk kurduğumuzda ve apartman yöneticilerine apartmanları iç mekan reklam mecrası olarak kullanacağız dediğimizde başta çok zor ikna ediyorduk çünkü biz bu size faydalı olacak herkes kazanacak dediğimizde kafalrında sürekli bir boşluk oluyordu. Ama ilk reklam konulduktan ve katılan apartmanlara ödemeleri zamanında yapıldıktan sonra anlatma hızımızda ve onların kabul etme hızında gözle görülür bir artış vardı çünkü yaptığımız iş için görebilecekleri somut bir örnek vardı.
Kardelen Reklamı'nın da projeye ve Turkcell'e güzel bir geri dönüşü olacaktır, Alkışlar Turkcell'e Bağışlar Kardelenlere:)
Yorumlar
bayıldık.. :)
oraya şu kadar yardım, buraya bu kadar vergi değil iş
"bana balık verme, balık tutmayı öğret"
ya da öyle bi şeyler..:)