Kesintisiz Mesaj

Turkcell bu sıralarda "Turkcell'le Hayat Kesintisiz Bağlanın" yazan reklamlar yayınlıyor. Gazetelerde ve Bilboardlarda gördüm reklamları. Gazetelerde bir sorun yok ama bilboardlardaki reklamlarda bir eksiklik var sanki.
Yukarıdaki resimde üstte olan gerçek fotoğraf alttaki ise o fotoğrafın fotoşoplanmış hali.
Bir mesaj veriyor Turkcell vurgu "kesintisiz bağlanmak" üzerine. Bilboardlarda daha çok görünürlük adına üç bilboardu yanyana kiralamışlar ama mesaj kesik kesik. Herkes bilboardları benim fotoğrafı çektiğim açıdan görmüyor, ki ben de bu görüntü için 3-4 fotoğraf çektim. Mesaj iki kez kesiliyor, milisaniyelik bir süreç olsa da bilboardu görenin üç bilboarddaki mesajları ayrı ayrı görüp birleştirmesi gerekiyor. Kesintilerin bir tanesi de tam olarak kesintisiz yazan yerde.

Geçen yıl durakları kaleye çeviren Turkcellin benim fotoşopla yapmaya çalıştığım şekilde bu bilboardları düzenlemesi mesajın daha iyi iletilmesi açısından daha iyi olurdu diye düşünüyorum, hem bir çelişkiden kurtulurdu hem de reklam yatırımı daha anlamlı olurdu...

Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Bu billboard uygulamaları hiç dikkatimi çekmemişti. Belki de mesaj bombardımanına tuttuklarından artık Turkcell'e karşı bir kayıtsızlık, körlük oluştu bende. İyi bir nokta yakalamışsın, outdoor için dünyanın parasını harcayan Tcell bu sefer aceleye getirilmiş billboard uygulamasıyla bu sefer çok ironik bir şekilde çuvallamış, nitekim gayet te "kesintili" bir çalışma olmuş =)
Alper Akcan dedi ki…
Fikirle uygulama arasındaki ilişkiyi göstermek adına güzel bir örnek. Fikir güzel, ama uygulama biraz eksik kalmış sanırım. Başarısını çok mu etkiler? Bence hayır. Zira outdoor zaten birkaç saniye bakılmak üzere kullanılan mecralar. Insan gözü bu süre zarfında, resmi bir bütün olarak görecektir. Ama yine de sizin gibi dikkatli insalar olacaktır ve haklı olarak eleştirecektir. Aradaki boşlukları kapamış olsalardı, o zaman tam anlamıyla başarılı bir uygulama haline gelecekti sanırım.
Göze ALGÜN dedi ki…
Ben de bunu hiç görmemiştim. Artık Turkcell'in reklamlarına karşı bir "algısızlık" yaşıyorum. O reklam hiç yokmuş gibi davranıyor algım. Şaşırdım şimdi, işin kötüsü tv reklamlarında da Turkcell reklamlarına karşı bir "yok sayma" yaşıyorum.
Unknown dedi ki…
bu yorumlar insanın aklına şu soruları getiriyor;
bir markanın bu kadar çok reklam yapıp, insanları bunca boğması, havada karada her yerde bunları sergilemesi, bilinirlikten daha çok, yok sayma, algılamama sorunu yaşatıyor olabilir mi?
ne kadar çok hatırlatma/o kadar çok bilinilirlik getirir önermesi her zaman kabul edilebilir mi?
insanların markalarla olan ilişkileri de, gerçek hayattaki gibi "nefes alacak yer bırakılmazsa" ayrılıkla sonuçlanabilir mi?

Popüler Yayınlar