Kesintisiz Mesaj
Turkcell bu sıralarda "Turkcell'le Hayat Kesintisiz Bağlanın" yazan reklamlar yayınlıyor. Gazetelerde ve Bilboardlarda gördüm reklamları. Gazetelerde bir sorun yok ama bilboardlardaki reklamlarda bir eksiklik var sanki.
Yukarıdaki resimde üstte olan gerçek fotoğraf alttaki ise o fotoğrafın fotoşoplanmış hali.
Bir mesaj veriyor Turkcell vurgu "kesintisiz bağlanmak" üzerine. Bilboardlarda daha çok görünürlük adına üç bilboardu yanyana kiralamışlar ama mesaj kesik kesik. Herkes bilboardları benim fotoğrafı çektiğim açıdan görmüyor, ki ben de bu görüntü için 3-4 fotoğraf çektim. Mesaj iki kez kesiliyor, milisaniyelik bir süreç olsa da bilboardu görenin üç bilboarddaki mesajları ayrı ayrı görüp birleştirmesi gerekiyor. Kesintilerin bir tanesi de tam olarak kesintisiz yazan yerde.
Geçen yıl durakları kaleye çeviren Turkcellin benim fotoşopla yapmaya çalıştığım şekilde bu bilboardları düzenlemesi mesajın daha iyi iletilmesi açısından daha iyi olurdu diye düşünüyorum, hem bir çelişkiden kurtulurdu hem de reklam yatırımı daha anlamlı olurdu...
Yukarıdaki resimde üstte olan gerçek fotoğraf alttaki ise o fotoğrafın fotoşoplanmış hali.
Bir mesaj veriyor Turkcell vurgu "kesintisiz bağlanmak" üzerine. Bilboardlarda daha çok görünürlük adına üç bilboardu yanyana kiralamışlar ama mesaj kesik kesik. Herkes bilboardları benim fotoğrafı çektiğim açıdan görmüyor, ki ben de bu görüntü için 3-4 fotoğraf çektim. Mesaj iki kez kesiliyor, milisaniyelik bir süreç olsa da bilboardu görenin üç bilboarddaki mesajları ayrı ayrı görüp birleştirmesi gerekiyor. Kesintilerin bir tanesi de tam olarak kesintisiz yazan yerde.
Geçen yıl durakları kaleye çeviren Turkcellin benim fotoşopla yapmaya çalıştığım şekilde bu bilboardları düzenlemesi mesajın daha iyi iletilmesi açısından daha iyi olurdu diye düşünüyorum, hem bir çelişkiden kurtulurdu hem de reklam yatırımı daha anlamlı olurdu...
Yorumlar
bir markanın bu kadar çok reklam yapıp, insanları bunca boğması, havada karada her yerde bunları sergilemesi, bilinirlikten daha çok, yok sayma, algılamama sorunu yaşatıyor olabilir mi?
ne kadar çok hatırlatma/o kadar çok bilinilirlik getirir önermesi her zaman kabul edilebilir mi?
insanların markalarla olan ilişkileri de, gerçek hayattaki gibi "nefes alacak yer bırakılmazsa" ayrılıkla sonuçlanabilir mi?