Milli Maç-Ülker-KanalTürk vs...

Bugün Malta-Türkiye maçı var, Milli Takımlar Ana Sponsoru Ülker de bu vesileyle bir reklam çekmiş. Çok güzel bir reklam olmuş bence, olaya farklı bir açıdan bakış ve duygusallık.

Gelelim bu yazıyı yazma sebebime. Bu reklamı bu sabah ilk defa gördüm, üstelik KanalTürk'te!! Hemen reklam kuşağı başlamadan önce yayınlandı yani (tahminimce) en pahalı olan kısım.
KanalTürk ve Ülker! Siz ne kadar bağdaştırabiliyorsunuz sorusu açık bir abesle iştigal olur herhalde.
Ben tüketimimde pkk ile ilişkili bir firma olmadığı sürece çok fazla takılmıyorum üretici firmaların görüşlerine- gerçi pkk için bir örnek de yok şu anda aklımda. Ülker'i de protesto eden bir çok kişi var "yeşil sermaye" olduğu için. Aslında bir duruş sahibi olmak güzel, fakat... Üstlere bakınca sen istediğin kadar Ülker'i yeşil diye ya da Coca Cola'yı Anadolu Holding Efes'i üretiyor diye protesto et (Böyle bir kişiyle karşılaşmadım ama Cola Turka tüketicisinin bir çoğunu bu kategoriye sokabiliriz herhalde) işin içine menfaatler girince hiç kimse yeşil kırmızı dinlemiyor. Parayı veriyorsun ve Ülker reklamları anında KanalTürk'te yayınlanıyor, sen "benim duruşum var" desen de "Bu işler böyle yürüyor" ve sen Ülker'i protesto ederken Sabri Ülker ve Tuncay Özkan aynı masada yemek yiyor,anlaşma yapıyor tek fark ise birisi Kavaklıdere içiyor öbürü Cola Turka...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Tuncay Özkan bey aylarca Ülker Tayyip Erdoğan'ın dır.Şöyledir böyledir deyip eleştiriyordu şimdi kanalına reklam almış.İlginç(!).

Bahsettiğiniz reklamın dışında Kanaltürk de yayınlanan Yedi Numara adlı dizide Ülker Metro sponsorluğunda izleyiciyle buluşuyor.Dizinin reklam aralarından önce "Ülker Metro'nun sunduğu Yedi Numara...." repliği eşliğinde Metro'nun reklamı çıkıyor.
Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Toprak holding için bir süre önce pkk ya üstü kapalı yardım yapıyor denildi, ondan beridir ihtiyatlı davranırım onların ürünlerine karşı
shell-do dedi ki…
Ana sponsorsa bildigim kadari ile yayinci kurulusun ben bu reklami yayinlamam deme hakki yok. Ana sponsor bosuna ana sponsor degildir.
Ha bende sevmem malum grubu o baska
h k dedi ki…
@msuluhan
kanaltürk'ün milli takımla herhangi bir bağlantısı olmadığı için (sponsorluk,maç gösterimi anlamında) ülkerin herhangi bir reklamını yayınlama zorunluluğu olmadığını düşünüyorum, bir de cumhuriyetin kitap ekindeki kurumsal ülker reklamlarını da buna örnek olarak gösterebiliriz. son cümlede dediğim gibi "Sabri Ülker ve Tuncay Özkan aynı masada yemek yiyor,anlaşma yapıyor tek fark ise birisi Kavaklıdere içiyor öbürü Cola Turka..." zorunluluk vs sözkonusu değilyani, direkt paranın dini yoktur olayı...
shell-do dedi ki…
Turkcell in reklamlarida futbol karşılaşmaları öncesinde, Ford un reklamlarıda benzeri karşılaşmalarda mutlaka yayınlanıyor, ikiside sponsor firma
h k dedi ki…
Turkcell&Ford için Ülkere karşı olan önyargılar yok zaten, onların reklamının yayınlanması beni şaşırtmaz dolayısıyla.Ülkerinki ise kanuni mecburiyet yoksa-ki sanmıyorum - kaç kişiyiz biz diyen bir kanalda gösterilmesi değişik bir durum oluor...
Adsız dedi ki…
bu konuya ben de takılmıştım bu konunun açılması iyi oldu aynı şey cumhuriyet gazetesi için de geçerli2. sayfasında koskocaman ülker reklamı vardı düşünce tarzı sonuçta para geliyor yeri önemli deil midir? belli bi duruşu olan kuruluşların buna uygun davranmaları gerekmiyor mu sizcede????

Popüler Yayınlar