Marketingist Notları


Bu gezinin benim açımdan en iyi taraflarından bir tanesi bir önceki yazıda belirttiğim blogcu arkadaşlarla tanışmak oldu, evet blogosferde yazıyoruz bir şeyler yorumlar yapıyoruz ama ne kadar herşey online a dönse de yüzyüze tanışmak ayrı bir güzellik. Niye tanıştım dediğim bir blogcu olmadı marketingistte:)

Ve asıl gidiş amacım olan "Blogging Pazarlamanın Neresinde" Konferansı. Marketingistte benim katıldığım kesinlikle en iyi oturum oldu, hem takip ettiğim bloggerları görürken ve dinlerken aynı zamanda güzel bilgiler de edindiğimi düşünüyorum. Türkiye'de firma bloglarını ne zaman göreceğiz soruma Alper Akcan tarafından verilen "Ne zaman Turkcell blog açarsa Avea Vodafone onu takip eder, Garanti blog açarsa diğer bankalar takip eder" cevabı ise Türk şirketlerinin cesaretini ve yenilikçiliğe bakış açılarınnı gözler önüne serdi. Gaye Ör'ün dediği gibi "Blogging bir cesaret işi" ve bence bu cesareti ilk gösteren firma biz nasıl içerik mükemmel olmasa da uzun zamandır blogosferde olduğu için bir şekilde bazı blogları takip ediyorsak en uzun süre blogosferde olan öncü blog olarak mutlaka takip edilecektir. Faydasını da görecektir. Bu oturumla ilgili yazılar burada, burada ve burada.

Marketingist'te görevlilerin bir çoğu Anadolu üniversitesi öğrencileriydi ve bir de stand açmışlardı. İşletme Bölümünden iki hoca da katılımcı olarak yer aldılar. Gerek ODTÜ gerek Hacettepe'yi düşündüğümde Anadolu Üniversitesini bunun için tebrik etmek lazım bence. Öğrencilerin burada bulunması gerçekten hem okula hem öğrencilere çok önemli bilgi ve tecrğbe katmıştır diye düşünüyorum. Bir de Blog panelinde tanıştığım Marmara Üniversitesi'nden Şule Özmen hocayı da takdir etim. Benim okuduğum iki okuldaki hocaları da düşününce Şule Hoca'nın blogging'i öğrenmek ve derslerinde kullanmak adına burada yer alması da güzel bir olay bence.

Ayrıca Google'ın Pazarlama Direktörü Mustafa İçil'in sunumuna 5 üzerinden 5 puan, Yenibir'in Tıklat-Kazan Sunumuna 4 puan, yarısında bıraktığım RealAge sunumuna 0 puan, Durumsal Zeka ile ilgili PG 'den birisinin katıldığı panele 4 puan,Blind marketing seminerine 3 puan, Serhat Akkılıç'ın seminerine 4,5 puan, Cüneyt X'in seminerine 4 puan ,Selim Tuncer'in moderatör olduğu panele 4,5 puan, Satış noktalarıyla ilgili sunuma 4 puan ve son gün katıldığım Levent Soygür'ün katıldığı panele 4 puan verdim, Sunumların adını tam hatırlayamadığım için bu şekilde yazdım:) Ayrıca etkinlik pazarlaması konulu seminer konuşmacısının gelmemesi de marketingist katılımcıları ve düzenleyicileri açısından olumsuz bir nokta oldu.

Seminer seçimlerimde genellikle isabetli seçim yapmışım bir çok kişiye nazaran iyi buldum ben seminerleri ama reklama dönüşen sunumlar ve konuşmayı bilmeyen konuşmacılardan arındırılmaları gerekiyor yoksa bir kaç kötü seminere rastlayan kişiler çok kötü intibalarla geri dönebilir.

Hoşuma giden bir nokta da tasma olarak adlandırdığım isimliklerin iki gözlü olarak kartvizit koymak için de tasarlanmış olmasıydı. Basit bir iyileştirme ama kesinlikle faydalı.

Ulaşıma gelince Bakırköy'de kaldığım için benim açımdan büyük problem olmadı ama Tüyap kesinlikle dağ başı ve ulaşılması neredeyse imkansız, servis saatlerinin daha sıklaştırılması gerekiyor daha yakın bir yer olsa daha iyi olur tabiiki ama bu konuda bir şey diyemiyorum, umarım ilerde CNR'a falan taşınırlar:)

Fuar alanında özellikle promosyonel ürünler satan firmalar dikkat çekiyordu fakat herkes bir şeyler satmaya odaklanmış bir şekilde olduğu için katılımcılardan ne kadarı faydalandı bilemiyorum. Amaç sadece satacak firmaları oraya götürmek değil aynı zamanda satın alacak firmaları da oraya götürmek olmalı. Firmalar "Evet, ben marketingiste gidersem başarılı istediğim gibi bir tedarikçi- çözüm ortağı bulabilirim" demeli. Yoksa bu şekliyle istenilen iş hacmini yaratmaları biraz zor gibi duruyor.

Fuar alanında gerilla marketing yaptığını iddia eden bir firmanın sadece araç kaplaması yapıp bakın biz gerilla olduk demesi oldukça ilginçti. İnsanlar hakikaten bunu gerilla olarak "yutuyor mu" merak ettim doğrusu.

Sanduz isimli firmanın Kitap Albümü yine ilgimi çeken bir başka uygulama oldu. Neden olmasın denilecek bir uygulama. Bunu yapan bir kaç firma daha vardı galiba ama onları hatırlamıyorum.

Reklam Şekeri ise logolu lolipoplarıyla oldukça ilgi çekiciydi, Joy FM standında sırf logolu lolipop almak için anket dolduranlar, ben dahil:)) baya fazlaydı. Bu arada Cafe Crown'ı da sınırsız kahve ikramı için tebrik ediyorum:)

Kampanyacini standları ise boş vakitlerimi değerlendirmem için iyi oldu:) Fuarda tanıdık bir stand olması iyi bir şey, bir ara standa gelenlere siteyi anlatmak durumunda kaldım ama umarım eksik bilgi vermemişimdir:)

Uzun ve belki briaz dağınık bir yazı oldu ama dört gün için aslında az bile yazdım:) Son gün hediye ettiği grip dışında marketingistten memnun ayrıldım diyebilirim, ama yine de son olarak fuarın ve seminerlerin daha iyileştitirilmesi gerektiğini belirteyim...

Bir de Erenle daha önce tanışıp 125 ytl vermek yerine davetiyeyle gitseydim tam süper olacaktı:)

Öyle işte...


Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Eh, geçmiş olsun diyeyim tekrar =) artık seneye ayarlamaya çalışacağız..
Vatansız Kral dedi ki…
125 ytl mi
ggulp
hangi bilgi bu kadar degerli olabilir ki uhmm
h k dedi ki…
:)
yukarda açıkladım hepsini:) ama bundan sonra iki kere düşüneceğim:)

Popüler Yayınlar