TV'den Satış-Her Eve Lazım
TV'den alışveriş yapmadım, yapacağımı da sanmıyorum. TV'den alışveriş yapmam için o gün almaya karar verdiğim daha önce denediğim bir ürün olması şart. Direkt tanıtımlar yoluyla ikna olup TV'de alışveriş yapanları da çok anlamıyorum.
Herneyse efedim biz yazıya geçelim. dün CNNTürk'te Başar Başarır konuktu bir programa, adamın ismi zaten ayrı bir yazı konusu:) Bu amcamız Her Eve Lazım'ın başındaki amca imiş. TV'den satışın hikayesini anlattı:
İlginç bir hikaye, bi günde hatta yarım saatte yeni sektör mü ortaya çıkarmış yahu:) Birde başarılı başar başarır amcamız "TV'den ürün satmak için o ürün için bir hikaye yazabilmeliyiz, bir senaryo olmalı yoksa faydaları anlatamayız" dedi. Bu da oldukça mantıklı hkaye yazabilemk ve tüketicinin gözünde o ürünü canlandırabilmek. Ama aklıma ziya kürkütün (her eve lazımdaki erkek oyuncu) bilgisayarı tanıtırken "harddiski-klavyesi-mausu-monitörü herşeyi olan bu bilgisayar sadece şu kadar dolar" dediği aklıma geldi. Bu nasıl bir hikayedir pek sevgili her eve lazımcılar:)
Herneyse efedim biz yazıya geçelim. dün CNNTürk'te Başar Başarır konuktu bir programa, adamın ismi zaten ayrı bir yazı konusu:) Bu amcamız Her Eve Lazım'ın başındaki amca imiş. TV'den satışın hikayesini anlattı:
1975'te bir ABD'de radyocu alacaklarını tahsil edememektedir ve batmak üzeredir. Ona borcu olan adamlardan birine gider ve "Parayı ver çok kötü durumdayı" der. O kişi ise parası olmadığını ancak ve ancak dükkandaki konserve açacaklarının o paraya mukabil verebileceğini söyler. Adam parayı hiç alamamaktansa kabul etmiş. Radyoya döndüğünde haber saati olunca spikere "Haberleri sunduktan soonra reklam arasına gireceğiz ve sen 'heryerde 11$ olan konserve açacaklarını radyomuzdan alırsanız sadece 9$'a diyeceksin" der. Spiker bunu garip bulur ama yine de yapar. Radyo'ya inanılmaz talep gelir 9$lık açacaklar için ve böylece bu sektör ortaya çıkmış olur.
İlginç bir hikaye, bi günde hatta yarım saatte yeni sektör mü ortaya çıkarmış yahu:) Birde başarılı başar başarır amcamız "TV'den ürün satmak için o ürün için bir hikaye yazabilmeliyiz, bir senaryo olmalı yoksa faydaları anlatamayız" dedi. Bu da oldukça mantıklı hkaye yazabilemk ve tüketicinin gözünde o ürünü canlandırabilmek. Ama aklıma ziya kürkütün (her eve lazımdaki erkek oyuncu) bilgisayarı tanıtırken "harddiski-klavyesi-mausu-monitörü herşeyi olan bu bilgisayar sadece şu kadar dolar" dediği aklıma geldi. Bu nasıl bir hikayedir pek sevgili her eve lazımcılar:)
Yorumlar