Barda-Efes vs...

TV programlarında ilgili ilgisiz bütün marka isimlerini ve logolarını salakça kapatmaya başladıklarından beri programlardaki ürün yerleştirme uygulamaları daha çok dikkatimi çekmeye başladı.

Dün Barda'yı seyrettim. Oldukça sert bir film, en az Gemide kadar küfür var içinde ama küfürlere çok takılmıyorsunuz. Olayın gerçek bir hikayeden esinlenmiş olması da daha bir ürkütücü. hikayeyi şimdi okudum tüylerim diken diken oldu.

Neyse zor da olsa esas yazma amacıma geleyim. Filmin ismi Barda olunca haliyle bir içki firmasının sponsro olması kaçınılmaz olmuş. filmin sert olmayan ilk yarım saatinde ve sonraki bira sahnelerinde sürekli bir efes bardağı var. Efes bundan başka hangi filme ürün yerleştireceğiz diye düşünmüş olmalı. Ama ilk yarım saatten sonra öyle sahneler oluyor ki, hiçkimsenin umrunda olmaz efes, mefes ve filmin sonunda izleyicinin bilinç altına Efes'ten ziyade filmdeki sahneler yerleşir. Gereksiz olmuş, hatta Efes için kötü bir uygulama olmuş bile diyebilirim.

Yorumlar

Suleyman Ve Ben dedi ki…
Merhaba Huseyin,

Nasilsin arkadasim?

Senin blog cok orijinal. Yine yaz+i+cay+im.

Simdi senin soru icin cevap: Samsum 216 adi (benim ilk Turkce odevi 2005 yilda).

Email posta Tekel Genel Muduru ben gonderiyorum.

(If you want to see a copy of my email, here is the link:

http://suleyman.blog.com/2005/8/

Sonra, bekliyorum ve cevap geldi:

Samsun 216 cunku:

Tekel adi = Samsun
Fabriques De Tabac Switzerland = 216

Yeni adi = Samsun 216

Note:
Cok tesekkur ederim senin yorum icin: simdi biliyorum: Samsun'a (ve Samsun'uya degil).

Gorusuruz,

Kanada'dan cok selam.

Suleyman.
h k dedi ki…
Süleyman merhaba,
Bloğumu beğenmene sevindim, Kanadalı bir okurumun olması beni çok mutlu etti:)
Samsun 216 hikayesi için de ayrıca teşekkürler.
Türkçe öğretmeye burdan devam:
"yazıcayım" değil "yazacağım",but in daily speech you can say "yazacam" or "yazıcam" both are okay:)
Burcu Tüzün dedi ki…
Açıkçası filmi izlemedim. Dolayısıyla değerlendirmem yüzeysel kalabilir. Yazdıklarına bakınca bana film günlük hayata çok yakın geldi. Sonuçta hepimiz sanırım bu küfürleri duyuyoruz hatta zaman zaman kullanıyoruz. Ben günlük hayata yakın duran markaları daha samimi buluyorum.

Sonuçta Efes zaten belirli bir marka bilinirliğine ulaşmış ve korumuş bir marka olarak filmin sonunda hatırlanmaktan çok bence günlük hayatın içinde her yerde karşımızda olduğunu gösterip aradan çekilmiş gibi... Ben filmlerde göze sokar gibi konumlandırmaları sevmiorum...Bilmem ne dersin :)
h k dedi ki…
Film çok sert ama:)Filmi izlersen belki fikirlerin değişir:)Göze sokar gibi konumlandırmalar fena zaten ama özellikle TV'de bu yasak diye sanal reklam zırvasıyla abuk subuk dijital yerleştirmeler daha da komik...

Popüler Yayınlar