Youtube'de Reklamlar...
Dün Alper Akcan bloğunda Turkcell'in son reklam filmini yayınladı. Bir Turkcell çalışanı olarak bu videoyu alması sadece bir telefonuna bakmıştır herhalde. Sonra Youtube'e yükledi. Bloğuna koydu, bloğunda bizler izledik, Sonra settar gördü haberi biguya ekledi. youtube'de belli bir kitle izledi şimdilik 5000 kez, bigu'da izlendi, marketingma'da izlendi, belki burdaki linkten de izlenecek bu reklam filmi. Ve bu izlemelerin tamamı gönüllü!!!
Reklam Fikirleri'ne de google'da x reklamı diye aratıp gelen bir çok kişi bulunuyor. Ama her zaman yukarıdaki gibi olaylar gelişmiyor, bir çok blogcu ya da youtube ziyaretçisi bir reklamı beğeniyor/merak ediyor arıyor ama bulamıyor. Tıpkı bugün Göze'nin bulamadığı geçen gün de benim bulamadığım gibi.
Youtube'e ya da metacafeye yüklenen her reklam mutlaka milyonlara ulaşır demiyorum tabii ki ama şirketlerin ya da ajansların bütün reklamlarını belli başlı yerlere yüklemeleri bir çalışanın 20 dakikasına mal olur. Alper Akcan'ın youtube hesabında 4-5 turkcell reklamı var. Bundan sorumlu olmadığı için buna şükür denebilir ama firmalar onları izlemek, konuşmak, paylaşmak isteyen bir kitlenin olduğunu ve onlara bu açıdan ulaşmanın önemli olduğunu akıllarında bulundurmalıdırlar. Elbette youtube vs.'yi çok verimli kullanan firmalar vardır ama bunlar çoğunlukta gibi durmuyor şimdilik....
Reklam Fikirleri'ne de google'da x reklamı diye aratıp gelen bir çok kişi bulunuyor. Ama her zaman yukarıdaki gibi olaylar gelişmiyor, bir çok blogcu ya da youtube ziyaretçisi bir reklamı beğeniyor/merak ediyor arıyor ama bulamıyor. Tıpkı bugün Göze'nin bulamadığı geçen gün de benim bulamadığım gibi.
Youtube'e ya da metacafeye yüklenen her reklam mutlaka milyonlara ulaşır demiyorum tabii ki ama şirketlerin ya da ajansların bütün reklamlarını belli başlı yerlere yüklemeleri bir çalışanın 20 dakikasına mal olur. Alper Akcan'ın youtube hesabında 4-5 turkcell reklamı var. Bundan sorumlu olmadığı için buna şükür denebilir ama firmalar onları izlemek, konuşmak, paylaşmak isteyen bir kitlenin olduğunu ve onlara bu açıdan ulaşmanın önemli olduğunu akıllarında bulundurmalıdırlar. Elbette youtube vs.'yi çok verimli kullanan firmalar vardır ama bunlar çoğunlukta gibi durmuyor şimdilik....
Yorumlar
İstediğim reklama blogumda yer vermek için bulamayınca gerçekten canım sıkılıyor.
çoğu haberi sadece video bulamadığı için paylaşmak istemiyor insanın canı
ya senin dediğin gibi reklamları şirketlerin departmanlarından sorumlu kimseler mutlaka upload etse,
ya da reklam ajansları bunun için toplanıp ayrı bir havuz oluştursa,
herkes de rahat rahat haberini yapabilse:)
blogların önemli işlevleri olduğunu onlar da bir gün anlayacak, ve harekete geçmeye başlayacaklar ben inanıyorum:)
(öhüm, bilogcum tabii ki senin video bulmam açısından gösterdiğin desteğini ve kaynak kullanımını da eklemeden ve teşekkür etmeden geçemeyeceğim:D)
Bence de güzel bir tespit yapmışsın. Öyleki daha 2 ay önce bir firmanın iş ilanını youtube a eklemesiyle çektiği dikkate hepimiz şahit olmuştuk.
http://idriscin.blogspot.com/2007/07/hibir-i-ilani-beni-bu-kadar.html
Buda senin ne kadar yerinde bir tespit yaptığını ortaya koyuyor. Paylaşımın için teeşkkürler...
Sevgi ve Saygılarımla...
En önemlisi, onlar için bulunurluğun hiç bir anlamı yok, onlar mutluluğu (parayı) zaten bulmuşlar =)
Öte yandan, küçük ajanslar gerek bilinirlik gerekse de porfföylerinin ve referanslarının azlığından (ya da çok büyük ses getiren projelere imza atmamış olduklarından) güzel bir iş yaptılar mı bunu mümkün olan her türlü şekilde duyurmak isterler -ki interneti etkin biçimde kullanan ajanslar hep küçük ve esnek ajanslardır. Esasında kitlesel bir iş yapılmıyorsa, örneğin yalnızca gençler için ürün üretiliyorsa dünyalarca para vererek büyük ajanslara iş vermenin hiç anlamı yok zira onlar kitlesellikten anlıyorlar, ancak küçük ajanslar gerçekten bu konuda nokta atışı yapabiliyorlar ve internetten bu tip bilinirlik kampanyaları, youtube videoları gibi womm çalışmaları yaparak daha etkin sonuçlara varabiliyorlar. Bugün 30 yaş üstüne çıktığınızda youtube'da geçirilen ortalama süre 15-29 yaş arasındaki gruba kıyasla çok dramatik düşüşler sergilemekte. Dolayısıyla evet, büyük ajanslar muhtemelen bu online video-reklam sağlama işini görmezden gelmeye hatta belki de farkında olmamaya devam edecek ve küçük ajanslar git gide bunu bir avantaja çevirecekler gibi görülüyor.
Bu aralar da yorumlarım epey uzadı, yazı tadında oluyor. Kusura bakmayın =)
Bilog eğer sessiz takipçilerden birisi ajansta çalışmıyorsa takipçilerimden bir tek Naylon Reklam Ajansı var benim bildiğim:)Sen de Briefistanda yaz belki orda görürler de hakkaten niye yapmıyoruz ki derler:)