Blog'da e-posta aboneliği

Blog görünümünü nasıl iyileştireceğimi düşünürken, bir yandan da okuduğum kitabın etkisiyle bloglarıma e-posta üyeliği linki koydum. E gördük niye yazıyorsun git üye ol mu demek istiyorsun derseniz o şekilde de yorumlayabilirsiniz:)



Peki neden e-posta aboneliği:

1- Google aramaları yoluyla gelen ziyaretçilerin bir çoğunun blog ve rss kavramlarından haberdar olmadığını haberdar olsa bile blogosferle çok içli dışlı olmadığını düşünüyorum. ama herkes e-posta kullanıyor ve eğer rss nedir bilmiyorsa öğrenene kadar e-posta yoluyla takip edebilirler.

2- Blog ve blogosferi bilse bile bazıları için yazıları readerdan takip etmek sıkıcı olabilir, e-posta alışkanlığı da başlı başına bir alışkanlıktır. Bu kısmı biraz önce atlaya sıçraya bitirdiğim Blogging for Business kitabından çaldım ilham veren de bu oldu zaten:)

3-Blogosfere girip bi süre takılıp sıkılan veya iş yoğunluğu sebebiyle uzun bir ara veren blogcuların e-posta kutusuna girmek bir ayrıcalıktır:) Reader'ı takip etmeseler de e-postalarını mutlaka takip edeceklerdir.

4- Readera eklenmek bir blogcu için güzel bir şeydir (Benim için öyle en azından:)) ama readerdaki blog sayısı artarsa orda bile gözden kaçma ihtimali vardır. ama e-posta da yazılarınızdan sıkılıp doğrudan silmediği sürece açılır ve okunursunuz.

5- Reader'da kimin eklediğini göremezsiniz, daha doğrusu görüyorsunuzdur belki ama ben nasıl olduğunu bilmiyorum, ama e-posta aboneliğinde takipçinizin e-postası elinizin altındadır, kolayca tanışabilirsiniz:)

6- Takibat için yeni bir seçenek sunmaktan zarar gelmez,,ama seçenke ekleyim derken tasarımın içine edilmemelidir:) Bu konuda çalışmalar devam etmektedir

7- Şu ana kadar eklemediğime pişmanım, tavsiye ederim:)



Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Blog sahibi olsam da halen bu rss ve e-posta aboneliği kavramlarına uzağım. Rss ve posta aboneliğinin sunduğu kolaylıkları bilsem de, onları pek kullanışlı bulmuyorum, blogdan girip okumak her zaman daha iyi geliyor...
h k dedi ki…
az sayıda blog takip edince rss gereksiz olabiliyor ama bu sayı arttıkça ve bazı blogcular aralıklı yayın yapınca rss'in faydası artıyor, her gün girip boş içerik görmektense rss e eklyeip üstelik yazı yayınlandıktan çok kısa bir süre sonra yazıyı okuyabiliyorsun, takip ettiğin blog sayısı arttıkça rss mecburi hale geliyor bile diyebilirim,baya da vakit tasarrufu sağlıyor:)
Yağmur dedi ki…
"e-posta üyeliği linki koydum" peki nasıl diye bir soru sorsam dilerim bu konuda ne kadar yetersiz olduğumu anlatabilirim,bir de yorumlardan sonra aynı yazıya gelen cevapları takip edebilmesi için yorum yazanların yapabileceğimiz bir şey var mı? varsa paylaşabilir misiniz:)şimdiden teşekkürler
h k dedi ki…
yağmur aslında bende çok yeterli sayılmam kurcalaya kurcalaya öğreniyorum:)

e-posta aboneliği linkini şöyle koydum:

1- http://www.feedburner.com/ adresinden üyelik
2- üyelikten sonra orda burn a feed right here diye bir kutu var oraya blog adresi
3- sonra atom mu rss mi diyor bana rss daha karizmatik geldiği için rss i seçiyorum arada çok büyük fark yok galiba:)
4- activate feed
5- next
6- next artık feed burner feedimiz hazır,yani bildiğim kadarıyla bu yolla feedburner yazılarımızı "yakıyor" ve takipçilere iletebiliyor

şimdi de
1- tepede publicize diye bir şey var oraya tıklıyoruz
2- yanda e mail subscriptionsa'tan bloğumuza transfer ediyoruz
3- bittiii:)

ayrıca o email subscriptionsın altında feedcount widgetını seçersen bloğunu kaç kişinin rssten takip ettiğini gösterebiliyorsun, chicklet chooser daki kodları yerleştirince de blogda kocaman rss logosu oluyor:) hem feed count düğmesi hem chicklet chooserdan seçtiğin düğmeye tıklayan kişi bloğuna kolay yoldan rss yoluyla abone olabiliyor.

umarım anlatabilmişimdir, anlatım tarzımdan da göreceğin üzere teknik değil oldukça Türk usulü biliyorum ben de:)

"aynı yazıya gelen cevapları takip edebilmesi için yorum yazanların yapabileceğimiz bir şey var mı?" ya gelince bu uygulamayı ben daha çok wordpress altyapılı bloglarda gördüm, hatta hep o bloglarda gördüm:) blogger için böyle bir şey var mı bilmiyorum, kesin vardır ama kimbilir nerdedir:)öğrenirsem onu da paylaşırım, sen daha önce öğrenirsen sen de paylaş:)
Yağmur dedi ki…
oleyy çok teşekkürler ,süper anlatım ,artık ben bile yapabildiysem:DTürk usulü anlatım daha iyi,tam benlik gerçekten güzel oldu sağolun:)eğer bende diğer dediğimi öğrenirsem ileteceğim teşekkürler:)
h k dedi ki…
oleyy anlatabilmişim:)
Yağmur dedi ki…
:)teşekkürler
bilog dedi ki…
hüseyin çok saol bu anlatım bana da yaradı:) tam sana e-mail atıyodum bu yazıyı görmesem..
h k dedi ki…
ne demek bilal, ne mutlu bana:)
mvaslan dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Popüler Yayınlar