Kargoyla Gelen Kitaplar ve Paketleme

Bugün abimin alibris.com' dan sipariş verdiği kitaplar geldi. alibris amazon.com'da ikinci el kitap almak isteyip alamayanlar için güzel bir site, Türkiye'ye de yolluyorlar ve kitapların ikinci el olduğunu anlamak gerçekten çok zor ve fiyatlar da gayet uygun. Alibris'in kötü denirse kötü bir yanı ise birden fazla kitap sipariş versenizde kullanılmış olup farklı yerlerden temin ettikleri için ayrı ayrı yollamaları ve farklı zamanlarda kitapların elinize geçmesi.

Wom görevimi yerine getirdikten sonra gelelim sebebi yazıma. Internet üzerinden kitap sipariş edenler Türkiye'de kitapların mağazadaki "gıcırlığıyla" geleceğinden emin olamazlar. Çünkü kitaplar ya kargo poşetine rastgele atılır, ya da zarfta veya kutuda kargodan hasarsız gelmesi "umut edilerek" gönderilir.

Bugün gelen kitaplar ise iki farklı paketleriyle beni şaşırttı. Bir tanesi zarf içinde ama zarfın iç tarafında özel bir yapışkan var. Teknik detayını anlamasam da sistem şöyle, sipariş edilen kitap zarf içine konulduktan sonra zarf kitabın köşelerinden itibaren bastırıldığında kitabı orijinal haliyle koruyacak şekilde sımsıkı kapanıyor ve kitabın kargo yolunda deforme olması engelleniyor. Resimdeki katlantı yerlerinden bunu görebilrsiniz.

İkinci ambalaj ise plastik ve içine buzdolaplarıyla gelen ve patlatmaktan zevk aldığımız pıtırcıklar olan koruyucu madde eklenmiş (bu maddenin adını bilmiyorum:)) Bunda ise kitap konulduktan sonra çok kuvvetli bir yapıştırıcıyla paket sımsıkı kapanıyor ve böylece yine kitap tam korumayla kargoya veriliyor. Bunu da resimde görebilirsiniz. Pıtırcıkları da anlatamayacağımı baştan tahmin ederek resme koydum:)

Bu ambalaj uygulaması Türkiye'de var mı bilmiyorum, varsa da ben görmedim ama uygulanırsa tüketiciler kitaplarını veya diğer siparişlerini sapasağlam almanın garantisini hissedeceklerdir. İki sistem de görünüşte çok basit ama gayet yerinde bir fayda sunuyor tüketiciye.

Araştırıp Türkiye'de bu işi yapan yoksa kendim girmeyi planlıyorum:) Yatırım için belki sayısal lotodan biraz ikramiye çıkması gerekebilir ama olsun şansımı denerim, olmazsa birisine gel seninle venture capital yapalım derim,belli mi olur:)

10 dakika içinde düzenleme: Biraz önce reklamlarda gördüm, Yurtiçi Kargo Havalı Paket uygulamasıyla dediğim uygulamaya geçmiş ama paketleri satıyorlar.

Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
ideefixe küçük bir kutuda yolluyor, başka bir iki siteden de hiç sorun yaşamadım bugüne kadar, ama bu sistem kesinlikle çok daha sofistike!
Iraz dedi ki…
ya bu zarflara bayiliyorum ben, air serisi olarak geciyor isimleri, ancak ithal urunler satan buyuk kirtasiyelerde oluyor bu zarflardan. Kanada'da oturan bir arkadasima cam boncuk gondermek icin kullanmistim. Boyle uygulamalarla internet uzerinden yapilan alisverislerde karsilasmak gercekten mutlu edici olmali..
Adsız dedi ki…
Sevgili arkadaşlar ben o zarfları Türkiyede üretmekteyim, uzun seneler bu zarfı kırtasiyelere sokmak için ugraştım ama nedense tüketimi düşük ama mücadeleye devam ediyorum. Bu tür gönderileriniz için ihtiyacınız olursa airvelope@hotmail.com bana ulaşabilirsiniz.

Popüler Yayınlar