Mesaj vereyim derken batrımak
Bugün posta kutusuna bırakılan bir dersane afişi. Dersane bir yandan reklamını yapayım derken bir yandan "Kayıt olmakta acele etmeyin" diyor. bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Arkadaşıma gösterdiğimde ilanı tepkisi "Gerizekalılar" oldu.
Gelelim işin aslına. bizim evin hemen dibinde açılıyormuş bu dersane, saat 21.30 itibariyle halen boya badanayla uğraşıyorlardı. Ne zaman açılacak bilmiyorum. Broşürde de öyle bir bilgi yok. Dersaneci amcalarımız "diğer dersanelere kayıt olmayın biz geliyoruz aceleye gerek yok her derdinize deva bulacağız" mesajı vermeye çalışırken iyice batırmışlar.
Bugün de bir araba markasının yeni modelinin tanıtımı için bir avrupa ülkesinde müşterilerine "sevgilim " hitaplı yeni modelle ilgilenmesini tavsiye eden mektuplar gönderdiğini ve mektubu gören kişilerin karılarından/kocalarından şüphelendiklerini söyleyen bir haber vardı. Marka bunu özür dileyerek telafi etmeye çalışmış ama bu arada kimbilir kaç ailede aile içi kavga olmuştur. Marka Renault ya da Dacia ülke de muhtemelen Polonya ama tam emin olmadım. Burda da yine Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma durumu var.
Sizin aklınıza Türkiye'de büyük markaların böyle bir kötü iletişim/mesajın yanlış anlaşılması örneği geliyor mu?
Gelelim işin aslına. bizim evin hemen dibinde açılıyormuş bu dersane, saat 21.30 itibariyle halen boya badanayla uğraşıyorlardı. Ne zaman açılacak bilmiyorum. Broşürde de öyle bir bilgi yok. Dersaneci amcalarımız "diğer dersanelere kayıt olmayın biz geliyoruz aceleye gerek yok her derdinize deva bulacağız" mesajı vermeye çalışırken iyice batırmışlar.
Bugün de bir araba markasının yeni modelinin tanıtımı için bir avrupa ülkesinde müşterilerine "sevgilim " hitaplı yeni modelle ilgilenmesini tavsiye eden mektuplar gönderdiğini ve mektubu gören kişilerin karılarından/kocalarından şüphelendiklerini söyleyen bir haber vardı. Marka bunu özür dileyerek telafi etmeye çalışmış ama bu arada kimbilir kaç ailede aile içi kavga olmuştur. Marka Renault ya da Dacia ülke de muhtemelen Polonya ama tam emin olmadım. Burda da yine Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olma durumu var.
Sizin aklınıza Türkiye'de büyük markaların böyle bir kötü iletişim/mesajın yanlış anlaşılması örneği geliyor mu?
Yorumlar
Dershane örneğiyse ibret alınacak cinsten. "Nasıl yanlış mesaj verilir?" konusuna muhteşem bir örnek. "Bizi bekleyin" tadında birşey yazsalardı hiç değilse, bu nedir yahu..