Fikir İnsanı

YouthRep'in fikir insanı ilanını bir çok kişi biliyor diye tahmin ediyorum 700 kişi başvurmuş. bilmeyenler videoyu izleyebilir.

Ben de bugün "24/m/ankara- tanışabilir miyiz?" başlıklı bir başvuru yaptım. "Tanışalım" diyecekleri konusunda şüphelerim var çünkü cv adına mezun olduğum okulun dışında bir şey yok, bir de mailin altında otomatik imza olan blog adreslerim var. ama ben bunu hazırlarken eğlendim, hazırlarken dediğim dün yatacağım sırada aklıma geldi 2 dakikada yazdım:) Belli olmaz belki de çağırırlar:)

Buyrun bir de siz bakın, siz ne düşünüyorsunuz. "Iyy, iğrenç" mi; " Ehehe komik olmuş ben olsam çağırırdım" mı yoksa başka bir şey mi diyeceksiniz? Umarım b şıkkını seçersiniz ama seçmezseniz de darılmam:)

Sabah bakkaldan 2 ekmek 1 süt aldım. 1.90 YTL tuttu, ben 2 YTL verdim. Bozuk para yokmuş sakız verdi bakkal amca, Falım marka. İçinden sakız çıkmadı, uzun bir kâğıt çıktı ancak sığmış küçücük pakete. "Bu ne?" dedim. Şiiri okuyunca baş harfleri garip geldi, hemen bilgisayarı açtım, interneti araştırdım karşıma bir video çıktı. Bu bir işaret olmalı, bu şiiri paylaşmalıyım dedim.

Yaratıcı fikirleri olan

ODTÜ mezunu bir adam

Uzun kış gecelerinde

Tam gaz fikir üretecek

Hüseyin olacak adı

Ramazan'da gelecek müjdeli haber

En çok acıktığın anda

Pideyi iştahla yerken

Uzun bekleyiş sonuç verecek

Bir anda telefon çalacak : "Gel"

Leylaklar, güller, mor menekşeler

Ilık bir meltem esecek

Canlarım benim sizi çok seviyorum:)


Yorumlar

Eren Kumcuoğlu dedi ki…
Başvurun hakkında değil ama, ilanın geldiği yer olarak yorumda bulunmak istiyorum =) Bence çok başarılı, ama aynı zamanda da çok şişirildi. Nereye baksam birileri bu konu hakkında bişeyler karalamış, iyi womm oldu gerçekten de. Ama önerilen pozisyon bu efora göre cazip değil bence.
Hasan Başusta'nın yaptığı video ikinci olmuş. Ben beğenmemiştim, neticede bir slide gösterisi.
Bu ilanı ilk gördüğümde (başvuracak olsaydım) aklıma video yapıp youtube'da yayınlamak geldi. Hatta bir adım ileri gidip turkcell-im benim gibi bir community sitesine ekleyerek başka insanları da peşime katardım (beni işe alsınlar destek olun!) falan gibi...
Videonun orijinal yanı da, hobilerimi anlatırken her birini videoyu kesip (örneğin yaptığım sporlardan an be an görüntüler, kitaplığımın görünüşü, blogumdan screenshotlar, kendi çektiğim fotolardan bir kolaj vs.) yine görüntülü olarak montaj yapmak olurdu. Nasıl anlatsam.. Scrubs dizisindeki anlık dalışlar gibi bir şey olurdu herhalde (anlatabildim mi?). Oldukça hareketli ve izlenebilirliği yüksek olurdu.
Bir sürü güzel sunum var, ama gördüğüm kadarıyla anlattığımı yapan tek insan yok =)
h k dedi ki…
olayın şişirilmesi bence youthrep dışında oldu, biraz bloglarda yazılanlar, biraz da başvuranların bunun etkisiyle gaza gelmesi sonucu...
youthrepin daha önce de bloglarında iş ilanı vardı, video yoktu ama bir görselde ispanyaya mangoya çalışmaya giden bir hatun kişi youthrepi çok sevdim ama maalesef ayrılıyorum benim yerime siz gelin gibi bir şeyler söylüyordu, başarılı bir görseldi ama o ilana yapılan başvuruların hepsinin word dokümanı olduğunu düşünüyorum,youthrep başkanı/müdürü/bişeyi serhatın bloggerlara bu haberi geçerken bu kadar talep göreceklerini tahmin ettiğini sanmıyorum muhtemelen wordden biraz fazlasını beklemiştir.
bu işte youthrep alacağı kişi kim olursa olsun,değil fikir insanı yolda yürümeyi bilmeyen bir kişi de olsa pr'ına yaptığı katkıyla başarılı olmuştur.
benim başvuruma gelince benimki iki dakikada oluşturulmuş bir deneme, onun hakkında da yorum yap çekinme:)
Hasan Basusta dedi ki…
Bizim gibi pazarlama ile ugrasan insanların bir çoğu gibi benim de en büyük kahramanlarımdan bir tanesi Seth Godin. Ve Seth Godin'in en bilinen söylemlerinden bir tanesi: En mükemmeli, hatta en beğenileni yapmaya çalışmayın, değişik bir şeyler yapın sadece. Mor İnek en mükemmel inek türü değildirki.

Youth Rep.'in ilanı en beğenilen ilan değil, benim cvm en mükemmel cv değil. Ama buradaki nokta o değil zaten. Bu yüzden değişik bir ilan veren Youth Rep. 700den fazla başvuru aldı. Ve gene bu yüzden cvlerini A4 kagıtta gönderenlerin büyük çoğunluğu elendi. Beğenip beğenmemek kişinin kişisel tercihi. Bence de benim (Hasan Başusta) yaptığım ahım şahım bir şey değil. Değişik sadece.

Popüler Yayınlar