Neden Blog Yazıyoruz, Okurlarımız Ne Arıyor Ne Buluyor?

İdris Cin bloğunda "Neden Blog Yazıyoruz, Okurlarımız Ne Arıyor Ne Buluyor?" başlığıyla çok güzel bir yazı yazmış. Bu yazı vesilesiyle de aslında bir çok blogcunun merak ettiğini düşündüğüm bazı sorular sormuş. Aynı soruları ben de gerek reklamfikirleri gerek bnf bloglarımı ziyaret edenler için sorayım dedim.

Gerçekleşir mi bilmem ama aynı soruların bir çok blogcunun kafasını kurcaladığı varsayımıyla şöyle de bir önerim var: Geçen yıl olan beni kritize et mim dalgası gibi bu sorulara cevap verecek olanlar eğer kendi bloglarında bu soruları yazarsa bir iade-i ziyaret sebebi olarak görüşlerimizi yazalım ve böylece daha iyi blogcu olalım:) Sorular şöyle:

1-) Bir okurum olarak bloğumu/yazılarımı neden okuyorsunuz?
2-) Bloguma ilk olarak geldiyseniz nasıl bir izlenim ile ayrılıyorsunuz?
3-) Daha önce blogumu okuduysanız nasıl bir beklenti ile tekrar geliyorsunuz?
4-) Bir okurum olarak bloğumdan ne umuyor, ne buluyorsunuz?
5-) Siz okurlarıma yazılarım haricinde başka neler sunmalıyım?

Yorumlarınızı bekliyorum, çekinme yorum yap!! :)

Yorumlar

İdris Cin dedi ki…
Selam Hüseyin,

Fikrinize sağlık diyerek, mim dalgasını başlatmış bulunuyorum. Bloğumdaki yazımda beş soruda bloğunuzla sizi aydınlatmaya çalıştım.

Umarım kendi adınıza çıkarımlarda bulunmanıza yardımcı olurum. Paylaşmak üzere...

Sevgi ve Saygılarımla.
h k dedi ki…
İdris Bey Merhaba,
Teşekkür ederim, çıkarımlarda bulunacağım elbette:)
Dİğer okuyucular için İdris Bey'in cevapları:

1-) Bloğumu/yazılarımı neden okuyorsunuz ?
Cevap: Bloğunuzu yazıma yaptığınız yorumlar sayesinde tanıma fırsatı buldum. Yeni bir okurunuzum yani.

2-) Bloğuma ilk geldiğinizde nasıl bir izlenimle ayrıldınız ya da bu ilk gelişiniz ise nasıl bir izlenim ile ayrılıyorsunuz?
Cevap: İlk olarak 3 gün önce geldiğim bloğunuzda gerçekten ilgimi çeken yazılarınız olduğunu farkettim. Blog dünyasına araştırma mahiyetinde ( tez çalışmanız sayesinde ) güzel içerikler kazandırabileceğiniz izlenimiyle ayrılmıştım. Aynı izlenimlerim devam ediyor.

3-) Daha önce bloğumu okuduysanız nasıl bir beklenti içinde (tekrar) geliyorsunuz?
Cevap: Her ne kadar yeni bir okurunuz olsam da blog dünyası ile rehber niteliğinde yeni yeni içerikler paylaşacağınız yönümde bir beklenti oluştu bile :)

4-) Bir okur olarak bloğumdan neler umuyor, neler buluyorsunuz?
Cevap: Bu sorunun cevabı için biraz daha zaman gerekiyor olsa da yukarıdaki beklentimi bir kaç yazınızda bulduğumu söyleyebilirim.

5-) Siz okurlarıma bloğumda başka neler ( içerik, işlevsellik vs. ) sunmalıyım?
Cevap: Kendi bloğum da fazlasıyla olduğu gibi, bloğunuzda da bir tasarım yenilenmesine ihtiyaç var bence. Yeni tasarımınızla birlikte en çok okunan yazılarınıza yer vermeniz ve yazılarınıın sosyal imleme sitelerine eklenebilmesini sağlamanız faydalı olabilir düşüncesindeyim.
Eray Endeş dedi ki…
1) Blog okurken dikkat ettiğim bir kaç nokta var. Yazım tarzı ve samimiyet. Bir blog RSS listeme girmek için bunlara sahip olmalı.
2) İlginç incelemelerde bulunduğunu görüyorum. Ve bunların kişisel olduğunu. En çok bunu seviyorum sanırım.
3) 1 + 2 = 3. sorunun cevabı :)
4) Beklentim sana ait bir içerik, bulduğum da bu.
5) Aslolan içeriktir denilse bile tasarım da çok önemli bence :)
Göze ALGÜN dedi ki…
1-) Teorilerle dolu, uzuuunca yazılar olan bloglardan hoşlanmıyorum. Bu blogda bunların tam tersi var, bir kere yaşanmışlık var, kişisellik var, yazarken keyifle yazıldığı belli olan yazılar var. Keyif, işte benim hayatta ihtiyacım olan şey bu. Burayı okuyunca da keyif alıyorum.

3-) Yorum yapabileceğim yazılar olduğunu bilerek geliyorum, fikir paylaşımı benim için esas olduğundan dolayı yorum yazmak benim için vazgeçilmez.

4-) Döndürüp dolaştırıp aynı cevap olan sorular sorduğun için kızmaya başlıyorum :) Farklı ve okurken haz alacağım şeyleri yazmanı bekliyorum, e umduğumu da buluyorum.
5-) ımm, ne olabiliiir, tam düğün mevsimi, gittiğin düğünlerin fotoğraflarını koyabilirsin mesela :D
Eren Kumcuoğlu dedi ki…
1-) "Less is more" derim her zaman. Kısa ve öz, kendini hızla ifade edebilen yazılar beni bağlar. Bu blogda da sadelik var. Uzun, komplike yapılarla oluşturulmuş cümlelerle hayatını sorgulayan bloglar bana göre olmadığından bu blogu zevkle okuyorum.

2-) Çok heyecanlıydım hatırlamıyorum =) Şaka bir yana, sağ taraftan ve üstteki reklamlardan dolayı tasarım biraz karışık gözüktü, hala da öyle gibi. Bu reklamlar madem 38 yaşına geldiğinde 100 dolar edecek, niye kaldırmayı düşünmüyorsun onu da merak ediyorum =) İçeriğe ise elbette hiç bir lafım yok.

3-) Bir şey alabileceğim ve üzerine bir şey katabileceğim bir yazı olduğunu bildiğim için

4-) imho bence gayet oturmuş durumda. Tutarlılık istiyorum =)

5-) Bunu söylemeye dilim varmıyor, ama kesinlikle tasarım. Sağdaki bölüm karışık görünüyor. Ben ne html ne web tasarımı ne de blogger'dan anladığımdan bu konuda destek verebilecek son kişiyim, ama belki fikir verebilirim =)
h k dedi ki…
Oh oh ne güzel en çok yorum alan (biraz zorlamayla da olsa:)) yazım bu oldu:)
Şaka bir yana teşekkürler arkadaşlar,

@Göze "Döndürüp dolaştırıp aynı cevap olan sorular sorduğun için kızmaya başlıyorum :)" Burayı anlamadım:)Bir de 15 gün sonra ablamın düğün fotoğrafları burda olacak:)

@eren
"madem 38 yaşına geldiğinde 100 dolar edecek, niye kaldırmayı düşünmüyorsun onu da merak ediyorum =)" demişsin. işin açığı hiç kimse o reklamlara tıklamasa da acaba tıklanmış mı diye bakmak heyecanlı geliyor:)" Bir de şöyle bir şey var eğer o reklama tıklandıysa blog içeriği sayesinde bir reklamın dikkat çekmiş olması mutlu ediyor. yine de tepedeki çirkin adsensi kaldırıyorum sadece altta küçücük bir adsense olacak:)

@tüm yorumlar
tamam tasarımı değiştirmem gerekiyor, ama ben de en az eren kadar anlamıyorum bu tasarım işlerinden:) sadece blogger ın hazır templatelerini uyguluyorum:( önerebileceğiniz templateler varsa açığım ben de araştırmaya başlıyorum tabii ki:)
Iraz dedi ki…
Bana başka insanların katıksız fikirlerini okumak, webde herhangi bir portalı gezmekten daha çok zevk veriyor. Üstüne üstlük yepyeni konularla ilgili sınırsız bilgiler öğreniyoruz.
Ben şahsen bu yüzden blogları izliyorum..

Popüler Yayınlar